Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Zasięg prasy w Polsce. Czytelniczy constans

© Photogenica

Agencja badawcza Kantar Polska oraz spółka Polskie Badania Czytelnictwa zaprezentowały nowe wyniki badań dotyczące poziomu czytelnictwa prasy w Polsce. Wzorem rozwiązań stosowanych na świecie, dane pokazują prasę jako medium wielokanałowe oraz wykazują, że zasięg prasy w ostatniej dekadzie nie zmienił się za to zmieniają się platformy jej czytania. Prasa ze względu na zmieniające się zwyczaje czytelnicze, od wielu lat ulega silnej transformacji technologicznej. Dotychczas w Polsce nie było badań, które tak kompleksowo ujęłyby o zagadnienie.

 

Wyniki badań pokazują, że zasięg prasy w Polsce wynosi 85 procent z czego prasy drukowanej 50,2 procent, a prasy cyfrowej czytanej na komputerach, telefonach czy tablecie 74,5 procent. Porównując zasięgi należy pamiętać przy analizie danych, że 95 procent prasy drukowanej to prasa płatna, a większość zasięgów w prasie cyfrowej pochodzi z treści niepłatnych. Część czytelników synergicznie i jednocześnie korzysta z wydań drukowanych i cyfrowych ze względu na ich zupełnie odmienne wartości. Jednak dla aż 42 procent czytelników prasy drukowanej to druk stanowi podstawową, intencjonalną formę dostępu do treści. Jeden egzemplarz prasy drukowanej może być czytany przez kilka osób w gospodarstwie domowym, w pracy czy miejscach publicznych.

Otrzymane wyniki dotyczące zasięgów prasy porównano w czasie do wyników prasy drukowanej dziesięć lat temu i uzyskano podobną wysokość wskaźnika CCS (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego). Zasięg prasy drukowanej w 2013 roku wynosił 85,4 procent wobec 85 procent obecnie. Zmiany te dotyczą w szczególności tematyki związanej z bieżącymi informacjami. Cyfryzacja w branży prasowej dotyczy w największym stopniu segmentu dzienników, dzienników regionalnych i tygodników opinii.

Z przeprowadzonych badań wynika, że prasę drukowaną czytają chętniej kobiety a prasę cyfrową mężczyźni. Udziały w czytelnictwie według płci dla prasy drukowanej wynosi 60 procent dla kobiet i 36 procent dla mężczyzn, a dla pracy cyfrowej odpowiednio 36 procent i 64 procent.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty