Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Rewolucja wysokiej rozdzielczości. Printpack Poland łączy flekso z rotograwiurą.

Data publikacji: maj 2013

Printpack, międzynarodowy producent opakowań giętkich, wprowadził na rynek nową technologię druku rozwiniętą przy współpracy z Keatings Gravure w Wielkiej Brytanii. Jest nią HRG – druk rotograwiurowy o wyjątkowo wysokiej rozdzielczości (High Resolution Gravure), który oferuje niezwykle wyraźną jakość druku, przebijającą wszystkie inne znane technologie stosowane dla opakowań elastycznych.

 

Podczas gdy klasyczne HD Flexo może osiągnąć standard dpi zbliżony do rotograwiury, HRG ma gwarantować doskonałą i jednolitą jakość druku na różnego rodzaju materiałach giętkich.

Innowacja powstała z myślą o rosnącym zapotrzebowaniu ze strony rynku na ponadprzeciętną i zaawansowaną grafikę, która umożliwi otrzymanie efektu zbliżonego do rotograwiury. Drukowanie HRG gwarantuje doskonałą i jednolitą jakość oraz może być stosowane dla wszystkich struktur, zarówno dla materiałów jednowarstwowych, jak i dwu- czy trzywarstwowych laminatów. Firma przekonuje również, że przy wykorzystaniu kompleksowego serwisu będzie można wprowadzić na rynek produkt wydrukowany w technologii HRG w czasie porównywalnym do oferowanego obecnie przy druku flekso.

 

HD Flexo czy HD Roto?

Dotychczas firma Printpack specjalizowała się w technologii HD Flexo, którą teraz ma szansę wyprzeć druk HRG. Jeśli najnowsza technologia rotograwiury zostanie zastosowana wspólnie ze stałą paletą barw firmy Printpack (4 SIGHT), będzie można otrzymać znacznie poprawioną jakość grafiki, utrzymując jednocześnie koszty na racjonalnym poziomie. Zredukowana paleta stałej przestrzeni barwnej dla druku rotograwiurowego oznacza, iż praktycznie każda barwa może być odwzorowana przy wykorzystaniu jedynie czterech kolorów procesowych (ewentualnie wspieranych przez dodatkowe kolory specjalne), by stworzyć obszerny wachlarz barw. Obie innowacje, HRG oraz 4SIGHT, są dostępne zarówno dla małych, średnich, jak i dużych zleceń. „Dysponując najnowocześniejszymi technologiami druku HD zarówno dla techniki fleksograficznej, jak i rotograwiurowej, jesteśmy w stanie przedstawić ofertę, na podstawie której klient może dokonać przemyślanego wyboru. Printpack stara się reagować na potrzeby rynku, a dzięki proponowanym innowacjom nasi klienci świadomie będą mogli zdecydować, która technologia najlepiej spełni wymogi ich konkretnych projektów, bez wywierania wpływu na koszt i czas wprowadzenia produktu na rynek” – powiedział Bartłomiej Płachno, dyrektor ds. rozwoju w Printpack Poland.

 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty