Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Heidelberg powraca do formy

W drugim kwartale roku obrotowego 2021/2022 firma Heidelberger Druckmaschinen wykorzystała pozytywny rozwój sytuacji z pierwszych trzech miesięcy. W porównaniu z rokiem ubiegłym ożywienie na rynku utrzymywało się praktycznie we wszystkich regionach, a transformacja grupy przyczyniła się do poprawy wyniku operacyjnego.

© Heidelberger Druckmaschinen

Heidelberg przedstawił wyniki finansowe firmy po pierwszej połowie roku obrotowego. Jak podkreśla, w praktycznie wszystkich regionach nastąpiła poprawa sytuacji rynkowej w ujęciu rok do roku. Firma podtrzymuje swoje prognozy finansowe na ten rok pomimo rosnących wyzwań związanych z łańcuchem dostaw. Sprzedaż w ciągu sześciu miesięcy do 30 września wzrosła o 22 procent rok do roku do 983 milionów euro (rok temu było to 805 milionów euro). Z kolei zysk EBITDA wzrósł nieznacznie z 67 milionów do 75 milionów euro, choć firma podkreśla, że ubiegłoroczny wynik został zmodyfikowany przez: restrukturyzację systemu emerytalnego, która przyniosła wzrost o wartości 73 milionów euro, sprzedaż spółki zależnej MIS CERM za 8 milionów euro oraz skrócenie czasu pracy w związku z pandemią. W drugim kwartale tego roku firma uzyskała 20 milionów euro w wyniku sprzedaży Docufy we wrześniu. W  pierwszym kwartale wzrost liczby zamówień w stosunku do ubiegłego roku wyniósł 89 procent, zwalniając w drugim kwartale, choć na koniec półrocza firma odnotowała wzrost o 44 procent w stosunku do ubiegłego roku, osiągając wynik 1,2 miliardów euro. Zysk przed opodatkowaniem w drugim kwartale 2021 roku wyniósł 31,1 milionów euro w porównaniu do straty 6,2 milionów euro w 2 kwartale roku finansowego 2019/20, natomiast zysk na koniec półrocza wyniósł 20 milionów euro wobec progu rentowności w ubiegłym roku. „Pozytywny rozwój oraz poprawa efektywności kosztowej to dowód na to, że Heidelberg radzi sobie bardzo dobrze. Widzimy również duży potencjał działalności w Chinach oraz w zakresie cyfrowych modeli biznesowych, e-mobilności i druku opakowań- powiedział Rainer Hundsdörfer, prezes Heidelberga, który ustępuje ze stanowiska w kwietniu przyszłego roku. Jak dodaje dyrektor finansowy firmy Heidelberg, Marcus Wassenberg, grupa pozostaje na dobrej drodze do osiągnięcia rocznej sprzedaży na poziomie 2 miliardów euro przy EBITDA na poziomie 7-7,5 procent. „Napięta sytuacja w zakresie kosztów materiałów i łańcuchów dostaw nadal będzie odgrywać rolę w drugiej połowie roku, niemniej jednak jesteśmy na dobrej drodze” - mówi Marcus Wassenberg
Firma rozszerza także swoją działalność w zakresie subskrypcjisprzętu jako usługipo zawarciu partnerstwa z grupą ubezpieczeniową Munich RE, która będzie finansować transakcje subskrypcyjne od początku przyszłego roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty