Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Kontrowersyjna decyzja UE. Nowe przepisy etykietowania wina

© Photogenica

Od 8 grudnia 2023 r. zaczną obowiązywać nowe standardy etykietowania wina. Zgodnie z europejskim rozporządzeniem 2021/2117, konsumenci muszą zostać poinformowani o wartości energetycznej i wykazie składników produktów winiarskich, za pomocą kodu QR na etykiecie butelki. Nowe przepisy wywołały wiele kontrowersji w branży.

 

Do identyfikacji zdecydowano się wykorzystać kod QR, aby zapewnić producentom jak największą elastyczność i łatwe wprowadzanie zmian. Wino nie ma jednej określonej receptury dlatego jego producenci muszą mieć możliwość stałego modyfikowania informacji dotyczących wartości energetycznej i wykazu składników. Muszą mieć także dostęp do zarządzania takimi zmiennymi jak roczniki i mieszanki. Tylna etykieta będzie musiała wskazywać wartość energetyczną w kilodżulach lub kilokaloriach na 100 mililitrów, za pomocą symbolu „E”. Jeśli chodzi o dozwoloną listę składników, producenci win wciąż czekają na konkretne zalecenia od UE. Obecnie, zgodnie z rozporządzeniem UE 2019/934, dopuszcza się 23 substancje jako dodatki do produkcji wina. Są to między innymi regulatory kwasowości, konserwanty i przeciwutleniacze, środki stabilizujące i gazy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty