Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

Polish Prinect User Day II

Druga edycja Polish Prinect User Day firmy Heidelberg Polska odbyła się pod hasłem cyfrowej transformacji.

10 listopada miała miejsce druga edycja Polish Prinect User Day firmy Heidelberg Polska. W tym roku ze względu na okoliczności spotkanie przybrało formę wirtualną i odbyło się pod hasłem cyfrowej transformacji.

 

Wydarzenie rozpoczęło uroczyste przywitanie na czele z Tomaszem Pawlickim i Tomaszem Jasińskim. Głównym tematem, wokół którego skupiało się spotkanie był system Prinect firmy Heidelberg oraz powiązane z nimi narzędzia i rozwiązania, a także wprowadzone nowości i premiera systemu zarządzania Prinect Business Manager Pack.

 

Cały program został podzielony na dwa bloki. Na początku pierwszego z nich odbyła się niezwykle interesująca prezentacja Dawida Żyty, który w skrócie nakreślił  cechy charakterystyczne dla Przemysłu 4.0 i porównał ten fenomen z jego poprzednikami, a także przedstawił warunki niezbędne do przeprowadzenia transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwie, uwzględniające różne wskaźniki i model dojrzałości cyfrowej.

Kolejną prezentacją była prezentacja Tomasza Jasińskiego o „Narzędziach transformacji cyfrowej” proponowanych przez firmę Heidelberg. Prowadzący przedstawił w wielkim skrócie drogę digitalizacji firmy Heidelberg, której początek miał miejsce w 2017 roku i trwa nieprzerwanie do dziś. W swoim wystąpieniu zawarł on także podstawowe korzyści płynące z posiadania proponowanych przez firmę rozwiązań, takich jak Prinect Business Manager, platfroma Zaiko czy Boxuni, będących nieodłącznymi elementami cyfrowej transformacji dla każdej drukarni. Podkreślił także, że firma Heidelberg może pochwalić się 250 instalacjami systemu Prinect, z których 100 instalacji to systemy zintegrowane.

Dwie następne prezentacje zostały przedstawione w języku angielskim przez Axel’a Zoellera oraz Ulrike Seethaler. Zaprezentowane zostały dotychczasowe rozwiązania i nowości systemu Prinect obejmujących prepress, press oraz postpress, od Prinect PDF Toolbox, Signa Station, Plate Pilot do innowacji systemów Push to Stop, Plate to Unit i ulepszeń w zakresie maszyn, takich jak nowa funkcja Code Reader, udoskonalenia Prinect API czy nowy system zarządzania odpadami. Prowadzący opowiedzieli także, w jakim kierunku podąża cyfrowa transformacja firmy dążąca m.in. do utworzenia uniwersalnej platformy danych Heidelberga dla „Internetu Rzeczy”. Nie obyło się również bez zapowiedzi nowego centrum dowodzenia, które będzie można schować do kieszeni – nowej aplikacji Press Center mobile App na smarfony, która pozwoli śledzić bieżący status maszyny z dowolnego miejsca w czasie rzeczywistym.

 

Drugi blok spotkania rozpoczęła prezentacja Cezarego Krassowskiego podczas której dowiedzieliśmy się, jak przebiega cały proces przetwarzania danych systemu Business Intelligence, jakie obszary zastosowań obejmuje i jakie korzyści może przynieść firmom produkcyjnym. Prowadzący podkreślił holistyczne podejście do zbieranych przez system danych, które pozwala efektywniej nakreślić ewentualne problemy drukarni i je rozwiązywać.

W części następnej prowadzonej przez Volkera Kaiser’a odbyła się premiera najnowszego rozwiązania MIS dla producentów opakowań – Prinect Business Manager Pack, które jest trzecim rozwiązaniem zaraz obok tych stworzonych dla produkcji akcydensów (Commercial Print) i etykiet (Labels). Spotkanie zakończyła seria Tips & Tricks Dawida Żyty, który pokazał kilka przydatnych „sztuczek” obsługi systemu Prinect na polu automatyzacji.

Drugą edycję Polish Prinect User Day możemy określić jako obszerną i niezwykle interesującą. Wielość zaprezentowanych na spotkaniu rozwiązań pokazała bez wątpienia postęp transformacji cyfrowej i podkreśliła rolę drukarni, która przestała być miejscem, dla którego kluczem konkurencyjności jest maszyna drukująca, a zaczęła być, jak podkreślili eksperci, „krwiobiegiem danych”, od którego płynności zależy odnalezienie się na coraz bardziej wymagającym rynku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

List do Covid-19

Szanowny Panie,

 

od jakiegoś czasu szaleje Pan w całej Polsce i na Świecie. Zaatakował Pan wprawdzie tylko niespełna 1 procent populacji, ale aż 99,9 procent nagłówków w gazetach. Założę się, że z pewnością wolałby Pan, by sytuacja była odwrotna. Wkradł się Pan bowiem na każdy możliwy obszar, na stronach gazet znaleźć można nagłówki z tak postawionymi pytaniami: „Co koronawirus oznacza dla organizacji Mistrzostw Świata w 2021 roku w Salt Lake City?”, a także „Czy dozwolone jest przytulanie się w snach?” – co tylko dowodzi najgorszego…

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty