Kalendarium

25-27.04.2023 · LogiMat, Stuttgart

04-10.05.2023 · InterPack, Düsseldorf

23-26.05.2023 · Fespa, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

11-14.09.2023 · Labelexpo, Bruksela

Polish Prinect User Day II

Druga edycja Polish Prinect User Day firmy Heidelberg Polska odbyła się pod hasłem cyfrowej transformacji.

10 listopada miała miejsce druga edycja Polish Prinect User Day firmy Heidelberg Polska. W tym roku ze względu na okoliczności spotkanie przybrało formę wirtualną i odbyło się pod hasłem cyfrowej transformacji.

 

Wydarzenie rozpoczęło uroczyste przywitanie na czele z Tomaszem Pawlickim i Tomaszem Jasińskim. Głównym tematem, wokół którego skupiało się spotkanie był system Prinect firmy Heidelberg oraz powiązane z nimi narzędzia i rozwiązania, a także wprowadzone nowości i premiera systemu zarządzania Prinect Business Manager Pack.

 

Cały program został podzielony na dwa bloki. Na początku pierwszego z nich odbyła się niezwykle interesująca prezentacja Dawida Żyty, który w skrócie nakreślił  cechy charakterystyczne dla Przemysłu 4.0 i porównał ten fenomen z jego poprzednikami, a także przedstawił warunki niezbędne do przeprowadzenia transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwie, uwzględniające różne wskaźniki i model dojrzałości cyfrowej.

Kolejną prezentacją była prezentacja Tomasza Jasińskiego o „Narzędziach transformacji cyfrowej” proponowanych przez firmę Heidelberg. Prowadzący przedstawił w wielkim skrócie drogę digitalizacji firmy Heidelberg, której początek miał miejsce w 2017 roku i trwa nieprzerwanie do dziś. W swoim wystąpieniu zawarł on także podstawowe korzyści płynące z posiadania proponowanych przez firmę rozwiązań, takich jak Prinect Business Manager, platfroma Zaiko czy Boxuni, będących nieodłącznymi elementami cyfrowej transformacji dla każdej drukarni. Podkreślił także, że firma Heidelberg może pochwalić się 250 instalacjami systemu Prinect, z których 100 instalacji to systemy zintegrowane.

Dwie następne prezentacje zostały przedstawione w języku angielskim przez Axel’a Zoellera oraz Ulrike Seethaler. Zaprezentowane zostały dotychczasowe rozwiązania i nowości systemu Prinect obejmujących prepress, press oraz postpress, od Prinect PDF Toolbox, Signa Station, Plate Pilot do innowacji systemów Push to Stop, Plate to Unit i ulepszeń w zakresie maszyn, takich jak nowa funkcja Code Reader, udoskonalenia Prinect API czy nowy system zarządzania odpadami. Prowadzący opowiedzieli także, w jakim kierunku podąża cyfrowa transformacja firmy dążąca m.in. do utworzenia uniwersalnej platformy danych Heidelberga dla „Internetu Rzeczy”. Nie obyło się również bez zapowiedzi nowego centrum dowodzenia, które będzie można schować do kieszeni – nowej aplikacji Press Center mobile App na smarfony, która pozwoli śledzić bieżący status maszyny z dowolnego miejsca w czasie rzeczywistym.

 

Drugi blok spotkania rozpoczęła prezentacja Cezarego Krassowskiego podczas której dowiedzieliśmy się, jak przebiega cały proces przetwarzania danych systemu Business Intelligence, jakie obszary zastosowań obejmuje i jakie korzyści może przynieść firmom produkcyjnym. Prowadzący podkreślił holistyczne podejście do zbieranych przez system danych, które pozwala efektywniej nakreślić ewentualne problemy drukarni i je rozwiązywać.

W części następnej prowadzonej przez Volkera Kaiser’a odbyła się premiera najnowszego rozwiązania MIS dla producentów opakowań – Prinect Business Manager Pack, które jest trzecim rozwiązaniem zaraz obok tych stworzonych dla produkcji akcydensów (Commercial Print) i etykiet (Labels). Spotkanie zakończyła seria Tips & Tricks Dawida Żyty, który pokazał kilka przydatnych „sztuczek” obsługi systemu Prinect na polu automatyzacji.

Drugą edycję Polish Prinect User Day możemy określić jako obszerną i niezwykle interesującą. Wielość zaprezentowanych na spotkaniu rozwiązań pokazała bez wątpienia postęp transformacji cyfrowej i podkreśliła rolę drukarni, która przestała być miejscem, dla którego kluczem konkurencyjności jest maszyna drukująca, a zaczęła być, jak podkreślili eksperci, „krwiobiegiem danych”, od którego płynności zależy odnalezienie się na coraz bardziej wymagającym rynku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

W trybie kryzysowym...

Drodzy Czytelnicy... Czy coś zauważyliście? Tak, przechodzimy od jednego kryzysu do kolejnego... dwa lata temu covid miał Świat całkowicie pod kontrolą, teraz tematem numer jeden jest inwazja wojsk rosyjskich na Ukrainę. Głęboko nieludzki akt próby przejęcia władzy, którego konsekwencje Europa odczuwać będzie przez bardzo długi czas. Stawiane są znów stare mury... a do tego znowu stare lęki. I jak to często bywa, ludność cywilna cierpi… na Ukrainie z powodu skutków ataków, a w Rosji z powodu sankcji. Ubogich zawsze dosięga najbardziej... I niestety, jak widzieliśmy, może się to zdarzyć bardzo szybko.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty