Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Ponad 4,5 miliona podróbek

 

Producent podkreśla, że korzystanie z nielegalnych podróbek może skutkować problemami z wydajnością i niezawodnością urządzeń. W przypadku awarii drukarki z powodu używania podrobionego atramentu lub tonera gwarancja producenta może nie obejmować naprawy.

© HP

W roku 2020 na terenie Europy, Bliskiego Wschody i Afryki (EMEA), Azji i Pacyfiku oraz obu Ameryk, zespół HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF) skonfiskował ponad 4.5 miliona sfałszowanych produktów, części i komponentów drukarskich, wliczając w to duże ilości tuszy i tonerów. Przejęcia miały miejsce między listopadem 2019 roku a październikiem 2020 roku.

 

W okresie narodowych lockdownów, czyli od momentu, gdy konsumenci i przedsiębiorstwa przestawili się na sprzedaż online, to właśnie ta gałąź gospodarki znalazła się w centrum zainteresowania oszustów. Zespół HP ACF musiał dostosować się do nowej sytuacji, aby móc efektywnie chronić swoich klientów w sieci. W rezultacie doprowadzono do usunięcia (de-listingów) 224 000 podrobionych wkładów drukarskich z internetowych platform handlowych. Dzięki ścisłej współpracy z klientami oraz partnerami handlowymi, przeprowadzono ponad 1700 kontroli dostaw HP i audytów magazynów partnerów we wszystkich regionach. Do sukcesów zespołu HP w 2020 roku w regionie EMEA można zaliczyć m.in. zajęcie 1 miliona nielegalnych materiałów eksploatacyjnych i usunięcie ponad 135 000 ofert online czy zatrzymanie potencjalnej sprzedaży 54 000 podrobionych wkładów z tonerami i tuszami w Nigerii. Co istotne, wkłady z tonerami są nadal najczęściej podrabianym produktem, stanowiąc ponad 75 procent wartości przejęć w roku finansowym 2020.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty