Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Duplo usprawnia produkcję

Na przestrzeni 13 lat swojej działalności all-service, agencja reklamowa i drukarnia, pozostawała wierna wybranym markom sprzętowym. Dlatego decyzja o inwestycji w system 600i od Duplo musiała być poprzedzona wnikliwymi analizami. Rok pracy z maszyną pokazał, że zakup okazał się strzałem w dziesiątkę, a firma Duplo stała się kolejnym producentem, który dołączył do stałych partnerów firmy.

 

All-service to agencja reklamowa i drukarnia cyfrowa z Zielonej Góry, która specjalizuje się w druku reklamowym, zwłaszcza niskonakładowym druku realizowanym przy pomocy technologii cyfrowej. Realizuje głównie zlecenia z obszaru produkcji broszur, katalogów, a także materiały szkoleniowe i instrukcje obsługi sprzętu elektronicznego. Kilkunastoosobowa firma współpracuje zarówno z większymi klientami, którzy zlecają druk dużych nakładów, jak i z klientami indywidualnymi, którzy zamawiają pojedyncze produkty w małych ilościach − zwłaszcza z myślą o tej drugiej grupie powstała drukarnia internetowa web-to-print.pl, w ciągu trzech lat swojej działalności odnotowująca roczny przyrost sprzedaży na poziomie 30-40%. Jednym z obszarów działalności drukarni jest również druk w wielkim formacie, który laminowany jest laminatorem mechanicznym płynnym.

 

Przemyślany zakup

Mniej więcej rok temu firma nabyła system szyjąco-broszurujacy 600i z trójnożem firmy Duplo, który umożliwia szybką i efektywną produkcję gotowych broszur. Zakup urządzenia zbiegł się w czasie z przeprowadzką firmy do większego zakładu produkcyjnego. System stanowi uzupełnienie parku maszynowego składającego się z czterech urządzeń kolorowych i dwóch czarno-białych w stałej produkcji oraz kilku maszyn zapasowych. Maszyny te posiadają wprawdzie zintegrowane funkcje introligatorskie, jednak nawet w przypadku urządzeń przemysłowych są one opcją dodatkową, która może być wykorzystywana sporadycznie, dlatego za rozwiązaniem od Duplo przemówiła łatwość jego obsługi, automatyzacja nastawów maszyny i możliwość zapamiętania niestandardowych wymiarów zleceń na komputerze sterującym. Ten ostatni warunek był dla drukarni szczególnie istotny ze względu na fakt, że dużą część realizowanych przez nią zleceń stanowią instrukcje obsługi, które muszą mieć określone wymiary, by zmieścić się do opakowań produktów i zminimalizować koszty logistyczne. „Zanim zdecydowano się na urządzenie Duplo, rozważano zakup analogicznego systemu konkurencyjnej firmy, jednak koszty konserwacji i konieczność zatrudnienia wykwalifikowanego personelu do jego obsługi przesądziły o rezygnacji z tego zamiaru − zwłaszcza że wspomniany produkt przeznaczony jest przede wszystkim dla drukarń offsetowych produkujących duże nakłady wymagające rzadszego rekonfigurowania maszyny” – mówi Łukasz Bobrowski z firmy all-service. Drukarnia posiada także urządzenie firmy Duplo, Docucutter DC-646 Pro, umożliwiające wydajne cięcie jednego z flagowych produktów web-to-print.pl, dużych partii wizytówek.

 

Nowe możliwości

System Duplo miał przede wszystkim przyspieszyć procesy, które wykonywane były wcześniej na innej maszynie. Jak się okazało, moc przerobowa drukarni uległa znacznemu zwiększeniu − dzięki oddzieleniu procesów druku i obróbki zwiększyła się produktywność drukarni, zmalały za to koszty produkcji. Tym samym firma może podejmować się realizacji większych zleceń. „Coś, co wcześniej było niemożliwe, teraz jest możliwe, więc to jest duży plus. Wcześniej nie było można wydrukować takiej ilości broszur w takim terminie. Teraz, jeśli ktoś dzwoni rano albo dzień wcześniej i mówi, że kończy skład, a na 17 potrzebuje wydruków, wiemy, że damy radę”, twierdzi Łukasz Bobrowski, właściciel all-service. Z punktu widzenia usługodawcy istotnym atutem nowego systemu produkcji jest jego niezawodność. Pozwala ona bowiem na lepsze skalkulowanie i realną ocenę możliwości drukarni, tak że na wstępie można określić, czy dane zlecenie da się zrealizować w wyznaczonym terminie. Dzięki temu firma podejmuje się tylko tych zadań, które rzeczywiście jest w stanie wykonać.

 

Perspektywy rozwoju

Dużą zaletą systemu Duplo jest dla drukarni jego modułowa konstrukcja − pozwoliła ona na skonfigurowanie sprzętu w taki sposób, by jak najlepiej odpowiadał specyfice obecnej działalności firmy. Natomiast w miarę jej rozwoju i poszerzania oferty kierowanej w stronę dużych klientów możliwe będzie jego rozwinięcie o dodatkowe elementy. „Obecnie jesteśmy w stanie podjąć się każdego zlecenia, jakie dostaniemy”, podkreśla Bobrowski. „Nasze moce przerobowe są w tej chwili dużo większe niż to, co produkujemy”, zaznacza. Liczący obecnie ponad 1000 m2 zakład produkcyjny nie jest jeszcze szczytem możliwości drukarni. Jej plany na przyszłość zakładają stały rozwój działalności zmierzający w stronę produkcji coraz większych nakładów. W dalszej perspektywie możliwe są zatem kolejne inwestycje w systemy Duplo.

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty