Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Regeneracja branży druku

Jak można zauważyć na raporcie klimatycznym Heidelberga, gdzie czerwony kolor oznacza negatywny wpływ pandemii, szary neutralny, a zielony pozytywny, w porównaniu do poprzednich tygodni sytuacja zarówno w druku opakowaniowym, jak i akcydensowym, zaczyna się poprawiać. W szczególnie trudnej sytuacji znajduje się Ameryka Południowa oraz Północna, gdzie rosnący wskaźnik zachorowań utrudnia powrót do regularnej działalności drukarń.

Heidelberg opublikował nowe statystyki swojego Raportu Klimatycznego, który obejmuje działalność branży druku do 15 lipca 2020 roku. Print Media Industry Climate Report powstał z myślą monitorowania działania maszyn a przy okazji stanu poszczególnych segmentów rynku i ich sytuacji w różnych obszarach świata, szczególnie w czasie pandemii.

Jak pokazują najnowsze dane, sytuacja w segmencie drukarń opakowaniowych wróciła niemalże do stanu sprzed wybuchu pandemii, poza Ameryką Południową. Jeśli chodzi o drukarnie akcydensowe, można tam zauważyć znaczącą poprawę, oprócz Ameryki Północnej, w której wciąż rosnące zachorowania negatywnie wpływają na działalność wielu firm. Według raportu, poprawa sytuacji w obu segmentach jest wyraźnie widoczna w Wielkiej Brytanii, natomiast w Azji, a w szczególności Japonii, zauważyć można znaczącą poprawę. W Europie poprawa widoczna jest przede wszystkim Hiszpanii i we Włoszech. Stan branży poligraficznej można śledzić na stronie: www.heidelberg.com/global/en/products/pmiclimate.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty