Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

Imponująco inne opakowania

 

© Karl Kanuer

Karl Knauer Poland to jedna z wiodących firm w Polsce zajmująca się produkcją opakowań i opakowań ozdobnych. Poprzez swoją dewizę bycia „imponująco inną”, zapewnia ona tworzenie opakowań, które na pierwszy rzut oka zdają się być niemożliwe do wykonania.

 

Działający od 1990 roku producent opakowań zlokalizowany jest w Pniewach i zajmuje się nie tylko wytwarzaniem opakowań, ale również ich uszlachetnianiem. Zastosowanie różnorodnych technik pozwalają firmie tworzyć trendy w branży opakowań ozdobnych, a „imponująco inne” rozwiązania powstają dzięki połączeniu najnowocześniejszej technologii z budowaniem trwałego partnerstwa z firmami w całym łańcuchu dostaw. Co więcej, osiągnięcie coraz wyższych wyników jest możliwe dzięki współpracy z dostawcami maszyn takich jak Heidelberg czy Bobst, oraz nieustannym inwestycjom w powiększaniu swojego terytorium. Odpowiedzialna produkcja opakowań EcoSmart pozwoliła na zdobycie wielu certyfikatów w zakresie ekologicznej działalności. Za istotę swojej działalności firma uważa przyjazną współpracę, oferując klientom szeroki zakres usług, od doradztwa w sprawach projektowania, oprogramowania, i stosowanych materiałów, po wsparcie w zakresie optymalizacji procesów, logistyki i budowy maszyn pakujących. Zajmuje się ona także rozwiązaniami dla ochrony produktu i marki oraz organizacją akcji marketingowych. Dotychczasowe osiągnięcia oraz plany na przyszłość firmy Karl Knauer Poland przedstawi w wywiadzie nowa Dyrektor Zarządzająca, Karolina Matysiak.

 

PRINT & PUBLISHING: Czy jako nowy Dyrektor Zarządzający będzie Pani kontynuowała dotychczasowe działania firmy Karl Knauer? Czy ma Pani jednak swoją autorską wizję zmian, które zamierza Pani implementować w struktury i przedsięwzięcia firmy?

Karolina Matysiak: Będę kontynuowała dotychczasowe działania. Od kilku lat należę do ścisłego kierownictwa spółki  i miałam znaczący wpływ na dotychczasowy kierunek rozwoju. Uważam, że obrana przez nas droga jest właściwa. Dowodem na to są efekty naszych działań - w ciągu ostatnich pięciu lat nasze obroty wzrosły o 75 procent. Zatrudniamy obecnie 425 osoby, ciągle się rozwijamy i nieustannie inwestujemy.

 

P&P: Dywersyfikacja aktywności firmy Karl Knauer Poland skupia swoje siły na produkcji opakowań, ale produkuje również materiały reklamowe. W znakomitej większości eksportowane są one do krajów Zachodniej Europy. Czy widzi tu Pani pole do ekspansji?

KM: Oczywiście, właściwie po latach nieobecności na rodzimym rynku sprzedaży reklamyzaczynamy wracać z ciekawym portfolio, które sprawdza się na rynku zachodnioeuropejskim. Finalizujemy proces wdrożenia nowego produktu, nie będącego wprawdzie typowym artykułem reklamowym, ale w naszej opinii mającego duży potencjał. Mamy też kolejne pomysły, które zamierzamy zrealizować.

 

P&P: Jaki procent produkcji w firmie to opakowania, a jaki materiały reklamowe?

KM: Zdecydowanie naszą podstawową działalnością jest produkcja opakowań. Stanowi ona 70 procent naszej działalności. Kolejne 15 procent to szeroko pojęty co-packing, a pozostałe 15 procent obrotu pochodzi ze sprzedaży artykułów reklamowych.

 

P&P: Czy mają Państwo dział kreatywny, który zajmie się realizacją tych ambitnych zamierzeń dla branży reklamowej?

KM: Tak, od kilku lat najintensywniej rozwijamy właśnie działy kreatywne i okołoprodukcyjne, takie jak B+R, technologiczne, planistyczne czy graficzne. Wcześniej kupowaliśmy te usługi w spółce matce, ale przy naszej skali działalności nie funkcjonowałoby to już tak dobrze, jak wcześniej. Dodatkowym atutem jest fakt, że dzięki temu przyciągamy specjalistów oraz osoby utalentowane i rozwijamy tym samym nasze kompetencje.

 

P&P: Inwestycje i rozbudowa zakładu, dbałość o kapitał ludzki, to fundament synergicznego rozwoju. Jak u Państwa się on kształtuje?

KM: Tak jak już wcześniej wspominałam, cały czas się rozwijamy i tworzymy ciekawe inwestycje. Budujemy kolejne hale magazynowe i inwestujemy w maszyny i urządzenia. Współpracujemy z najlepszymi dostawcami w branży takimi jak Heidelberg czy Bobst. Natomiast bez kompetentnych i zaangażowanych współpracowników niczego byśmy nie osiągnęli. To oni są podstawą naszego sukcesu. Naszą filozofią działania jest stworzenie naszym współpracownikom korzystnych warunków do wykonywania swoich zadań, ale też do ciągłego rozwoju. Ich sukcesy prowadzą do sukcesu przedsiębiorstwa.

 

P&P: Ostatnio zainwestowali Państwo w kolejną maszynę Heidelberga w modelu subskrypcji. Co skłoniło Państwa do decyzji aby właśnie ten model biznesowy wybrać? Jakie widzi Pani korzyści?

KM: Osobiście uważam, że to doskonały model biznesowy. Gwarantuje dostęp do najnowszej technologii i wiedzy bez angażowania kapitału. Szczególnie jest to ważne w przypadku spółek o tak intensywnym wzroście jak nasza. Bardzo istotna jest tutaj umowa z Heidelbergiem z zapewnieniem coraz to lepszych wyników. W interesie zarówno naszym, jak i dostawcy jest ciągła optymalizacja. A to znowu bardzo pasuje do naszej filozofii.

 

P&P: To już kolejna maszyna Heidelberga w Państwa zakładzie. Dlaczego zdecydowali się Państwo na współpracę właśnie z tym producentem maszyn?

KM: Bardzo sobie cenimy współpracę z Heidelbergiem. Zostaliśmy do niej niejako „zobowiązani” przez naszych właścicieli i była to bardzo dobra decyzja. Heidelberg jest nie tylko renomowanym producentem maszyn, ale także dostawcą usług serwisowych oraz modeli biznesowych, które wspierają prowadzenie biznesu. Subskrypcja maszyn jest tego doskonałym przykładem.

 

P&P: Jaki park maszynowy, oprócz maszyn Heidelberga, wykorzystujecie Państwo do obsługi zleceń? Czy pozwala on na stabilny rozwój i osiąganie zadowalających wyników?

KM: Nasze opakowania produkujemy właściwie wyłącznie na maszynach Heidelberga i Bobsta. Ich maszyny gwarantują odpowiednią jakość i wydajność produkcji. Ta koncepcja świetnie się sprawdza i pozwala na stabilny rozwój.

 

P&P: Jakimi działaniami Karl Knauer może się pochwalić w temacie zmian pro-ekologicznych?

KM: Ekologia i społeczna odpowiedzialność biznesu to filary naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy w tych obszarach bardzo aktywni. Mamy specjalny program „EcoSmart Packaging by Karl Knauer”, w ramach którego tworzymy projekty opakowań zużywające o wiele mniej materiału, drukujemy bez alkoholu, prowadzimy odpowiedzialną politykę zaopatrzenia, zdobywając certyfikaty, np. FSC-C009030, a także doradzamy w kwestii ekologicznych rozwiązań opakowaniowych. To tylko niektóre z naszych licznych inicjatyw. Możemy pochwalić się certyfikatem środowiskowym ISO 14001, jesteśmy po pierwszym audycie i czekamy na przyznanie certyfikatu zarządzania energią ISO

50001.

 

P&P: Jakiej filozofii Pani hołduje?

KM: W poprzednich pytaniach o filozofii działania było już sporo. Przede wszystkim stawiam na ciągły i świadomy rozwój kompetencji współpracowników. Kompetencji fachowych, ale też kierowniczych czy miękkich. Chciałabym bardzo, by Karl Knauer Poland był liderem w branży zarówno w obszarze jakości dostarczanych produktów i obsługi, jak i w obszarze panującej atmosfery i warunków pracy.

 

P&P: Pomówmy o planach. O tych na najbliższą przyszłość oraz o tych, które szkicuje Pani w szerszym czasookresie.

KM: Jeszcze kilka tygodni temu nie miałabym wątpliwości, ale sytuacja się zmieniła z dnia na dzień. Pomimo sytuacji związanej z pandemią koronawirusa, chcemy zachować całą załogę i osiągnąć w 2020 roku wzrost sprzedaży. Na tym się teraz koncentrujemy. W szerszej perspektywie, planujemy umacnianie naszej pozycji, dbanie o dalszy rozwój kompetencji, a także udoskonalenie procesów cyfryzacji i automatyzacji.

 

P&P: Bardzo dziękujemy za rozmowę.

KM: Ja również bardzo dziękuję.

Komentarz miesiąca

List do Covid-19

Szanowny Panie,

 

od jakiegoś czasu szaleje Pan w całej Polsce i na Świecie. Zaatakował Pan wprawdzie tylko niespełna 1 procent populacji, ale aż 99,9 procent nagłówków w gazetach. Założę się, że z pewnością wolałby Pan, by sytuacja była odwrotna. Wkradł się Pan bowiem na każdy możliwy obszar, na stronach gazet znaleźć można nagłówki z tak postawionymi pytaniami: „Co koronawirus oznacza dla organizacji Mistrzostw Świata w 2021 roku w Salt Lake City?”, a także „Czy dozwolone jest przytulanie się w snach?” – co tylko dowodzi najgorszego…

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty