Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Know-how, którego w Polsce nie było

Współpraca polskiej firmy Stamp Systems i brytyjskiej Arden Engraving to ogromna szansa dla rodzimego rynku. Nie ma w Polsce firmy o tak bogatym i rozwiniętym know how jak Arden. Dzięki współpracy firm, Stamp otrzymuje od Ardena wiedzę, doświadczenie i zaawansowaną technologie, co sprawia, że staje się on realnym konkurentem dla największych producentów matryc w Europie i na świecie.

 

Stephen Boyd, Technical Sales Manager, Arden Dies and Engraving.

Dla polskich użytkowników Grupa Arden znana jest głównie z oprogramowania do projektowania opakowań IMPACT stworzonego przez Arden Software. To nowoczesne rozwiązanie pozwala nie tylko tworzyć projekty, ale także na sprawdzanie ich konstrukcji w 3D czy daje możliwość tworzenia własnych baz danych, instrukcji. Mało osób w Polsce wie, że Arden Engraving i Arden Dies to jeden z największych światowych producentów matryc i narzędzi do tłoczenia. Ponad 50-letnie doświadczenie w produkcji pozwoliło firmie na osiągnięcie perfekcji przede wszystkim dzięki nastawieniu na innowacyjność i poszukiwaniu nowości. Technical Sales Manager w firmie Arden, Stephen Boyd, zdradza nam kulisy swojej drogi do bycia ekspertem w uszlachetnianiu druku. Opowiada o drodze Ardena do bycia liderem, podjęciu współpracy z Stamp Systems, wspólnych planach na przyszłość i podbój świata dzięki tak unikalnej współpracy.

 

PACKAGING POLSKA: Jest Pan niekwestionowanym mistrzem i autorytetem w dziedzinie uszlachetnień druku. Co skłoniło Pana do wybrania tej drogi?

STEPHEN BOYD: Na początku lat 80-tych rozpocząłem 5-letnią praktykę grawerską w East End w Londynie. W tamtych czasach praca polegała głównie na obróbce manualnej. Matryce wielopoziomowe były wykonywane poprzez odwzorowywanie projektu za pomocą takich narzędzi jak młotki, dłuta i skrobaki. Matryce do hot stampingu były wykonywane na maszynach, o dwóch ręcznie sterowanych osiach, a następne wykańczane manualnie za pomocą rylców. Był to fundament, dzięki któremu zrozumiałem, w jaki sposób powinny być wykonywane narzędzia do tłoczeń i hot stampingu. Bez względu na to, czy produkcja odbywa się ręcznie czy przy pomocy instrumentów CAD i CNC, podstawowe zasady są takie same. Od ponad 40 lat mojej pracy, wiedza ta służy mi w ciągle rozwijającej się i zaawansowanej technologicznie branży.

 

PP: Arden jest międzynarodowym liderem na runku uszlachetnień opakowań, który swoją drogę rozpoczął już w 1964 roku. Firma zaczynała swoją działalność od produkcji w piwnicy, a dzisiaj jest obecna na całym świecie. Jaka jest tajemnica sukcesu firmy Arden?

SB: Arden posiada obecnie trzy zakłady produkcyjne w Wielkiej Brytanii, Niemczech i USA. Ostatnio nawiązał również współpracę z polską firmą Stamp Systems w celu poszerzenia globalnego zasięgu. Arden to renomowany producent narzędzi do uszlachetniania druku, który eksportuje swoje produkty do Europy, Azji czy obu Ameryk. Nasze produkty są ozdobą opakowań dla największych światowych producentów wyrobów tytoniowych, kosmetycznych, farmaceutycznych czy spożywczych. Nasz zespół posiada doświadczenie techniczne, jak i doskonałe umiejętności w zakresie CAD i CNC nabyte podczas wielu lat produkcji narzędzi płaskich oraz rotacyjnych. Dzięki temu staliśmy się jedną z najlepszych firm grawerskich, która jest w stanie sprostać najbardziej ambitnym projektom, zyskując zaufanie właścicieli globalnych marek.

 

PP: Jak według Pana kształtuje się sytuacja na rynku uszlachetnień? Jakie są obecne trendy i jak mogą się one zmieniać?

SB: Uszlachetnianie etykiet lub opakowań z tektury litej stanowi wartość dodaną dla właścicieli marek, a naszym celem jest sprostać oczekiwaniom klientów. Usługa ta zawsze będzie opierać się na inwestycjach w ludzi, technologie i innowacje. Wraz z rosnącą presją na łańcuchy dostaw musimy mieć pewność, że zainwestowaliśmy we wszystkie obszary, które pozwolą nam zapewnić najwyższą jakość usług, produktów i obsługi klienta. Arden jest obecnie zaangażowany w prawie każdy sektor branży opakowań. Szybko identyfikujemy i reagujemy na trendy i wymagania.

 

Zawarcie porozumienia o wzajemnej współpracy Stamp Systems oraz Arden Engraving. Na zdjęciu od lewej: Andrzej Wasiuta - wiceprezes ds. produkcji i projektowania Stamp Systems, Marcin Rudziakowicz - prezes spółki Stamp Systems, Martin Poynter - dyrektor zarządzający Arden Engraving, Sarah Poynter - kierownik ds. operacyjnych Arden Engraving.

PP: Arden ciągle poszukuje innowacji i możliwości rozwoju. Patrząc na historię firmy i obecnie realizowane projekty można powiedzieć, że nie ma dla was rzeczy niemożliwych. Jak kształtuje się  współpraca Stamp Systems i Arden?

SB: Z naszym wieloletnim doświadczeniem i inwestycjami w trzech zakładach, partnerstwo ze Stamp Systems jeszcze bardziej wzbogaca naszą wspólną ofertę dla wiodących producentów opakowań i etykiet z całego świata. Zespół Stamp Systems wnosi doświadczenie i doskonałe umiejętności w dziedzinie grawerowania, obsługując już duże obszary UE. Pomimo braku najnowszej technologii wykonuje prace najwyższej jakości. Dzięki partnerstwu z Arden Engraving, Stamp Systems otrzyma unikatowy know-how i dostęp do najnowocześniejszego rynku maszynowego, dzięki czemu stanie się konkurencją na rynku europejskim. Połączenie wiedzy obu firm i sprawdzone, innowacyjne systemy skracające czas przyrządu takie jak Thin-Plate, system pozycjonowania matryc MSP czy kostki pamięci, stanowią doskonałą płaszczyznę do wspólnego rozwoju i utrzymania pozycji jednego z wiodących liderów w dziedzinie grawerowania na świecie.

Trwająca wymiana wiedzy między firmami oraz programy szkoleniowe wzmocnią i napędzą dalszy wzrost innowacyjności, co przełoży się na dostarczenie nowych rozwiązań w zakresie oprzyrządowania w przyszłości. Jesteśmy zachwyceni możliwościami, które rozwiną się w nadchodzących miesiącach i latach dzięki dynamicznemu partnerstwu pomiędzy Arden i Stamp Systems.

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty