Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Papier do drukowania – właściwości i rodzaje

 

„Papier do drukowania…” jest w pełni aktualnym przewodnikiem po rodzajach papieru i ich kluczowych właściwościach, który Autor rekomenduje jako podręcznik akademicki dla studentów kierunku Papiernictwo i poligrafia.

Nakładem Michael Huber Polska ukazała się kolejna książka Stefana Jakucewicza. Publikacja „Papier do drukowania – właściwości i rodzaje” została pomyślana jako vademecum traktujące o właściwościach papieru stosowanego w poligrafii, głównie w procesach drukowania. Jak podkreśla Autor we wstępie do książki, w toku prac nad publikacją starał się nie korzystać z materiałów starszych niż dziesięć lat. I choć nie we wszystkich przypadkach udało się zrealizować to zamierzenie, „Papier do drukowania…” jest w pełni aktualnym przewodnikiem po rodzajach papieru i ich kluczowych właściwościach, który Autor rekomenduje jako podręcznik akademicki dla studentów kierunku Papiernictwo i poligrafia. Książka składa się zasadniczo z trzech części. W pierwszej podane zostały podstawowe wiadomości o wyrobach papierowych. Następnie omówiono właściwości papieru stosowanego do celów poligraficznych. W części trzeciej Autor skupił się na scharakteryzowaniu papierów najczęściej stosowanych w procesach drukowania i oprawiania. Jakucewicz poświęcił również nieco miejsca tekturze introligatorskiej oraz zarysował problematykę przyszłości papierów przeznaczonych do drukowania. Choć książka pisana jest w formie monografii i – jak podkreśla we wstępie sam Autor – może być dla laików trudna w odbiorze, warto sięgnąć do niej przy poszukiwaniu rzetelnych informacji o papierze do druku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty