Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Wolda ’08

Album prezentujący najlepsze logo i znaki handlowe – uczestników i laureatów konkursu Wolda – Worldwide Logo Design Annual edycji 2008, jest publikacją nobliwą i niewątpliwie wyjątkową. Rzadko zdarza się bowiem, że tyle uwagi i miejsca poświęca się samym logotypom, które częstokroć występują „przy okazji”.
Książka zawiera 192 logotypy spośród blisko 1100 nadesłanych na konkurs z 43 krajów z całego świata. Zostały one wybrane przez trzypoziomowe jury, składające się z grup: dziesięciu zawodowych projektantów, dziesięciu menedżerów marketingu z dużych firm międzynarodowych oraz dziesięciu przedstawicieli „odbiorców” wyłonionych ze stowarzyszeń branżowych, m.in. ICOGRADA, Aquent i Consumers Inetrnational. Taka gradacja oceny miała odzwierciedlać proces kreacji i odbioru logo w świecie rzeczywistym. Wydawany dorocznie katalog sam w sobie stanowi swoiste archiwum, pozwalające prześledzić ewolucję gustów, stylów i trendów w projektowaniu logotypów. Został on przygotowany przez słynną włoską drukarnię Fontegrafica, będącą jednocześnie, obok Sappi – dostawcy papieru, sponsorem publikacji.
Wolda jest jedynym konkursem dotyczącym logo o tak szerokim zasięgu, gdyż odbywa się przy wsparciu stowarzyszenia ICOGRADA oraz stu innych, międzynarodowych stowarzyszeń designerskich.
Obecnie trwa kolejna edycja, ’09. Logo wprowadzane na rynek w okresie od stycznia 2009 do stycznia 2010 r. można zgłaszać: projekty z 2008 r. – do 30 czerwca 2009.r.; projekty z 2009 r. – do 31 stycznia 2010 r. Jury oceni je w lutym i ogłosi wyniki w lipcu 2010 r. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.wolda.org

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty