Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Dominacja podróbek

Firma HP przedstawiła wnioski bardzo ciekawego sondażu, który zleciła agencji badawczej Harris Interactive. Zgodnie z wynikami analizy, ryzyko zakupu podrobionych materiałów eksploatacyjnych do drukarek jest dziś wyższe niż kiedykolwiek przedtem. Organizacja Imaging Supplies Coalition, wskutek obrotu podróbkami każdego roku światowa gospodarka traci blisko trzech miliardów dolarów. Przyczyny to przede wszystkim: coraz więcej dostawców, brak pewności nabywców co do oryginalności i pochodzenia produktów oraz niska świadomość zagrożeń związanych z kupowaniem i użytkowaniem nielegalnych zamienników. Z perspektywy firm takich jak HP podrobione materiały niweczą dekady badań oraz testów, których celem jest tworzenie najlepszych atramentów i tonerów oraz niezawodnych wkładów wysokiej jakości. Dla użytkowników oznaczają one niższą wydajność i jakość druku, większą liczbę nieudanych kopii, problem z wyciekaniem tuszu oraz zatykaniem się dysz, aż wreszcie w przypadku awarii ryzyko unieważnienia gwarancji na urządzenie drukujące. Jak wskazują wyniki sondażu Harris Interactive, w ciągu czterech ostatnich lat aż o trzydzieści procent spadła liczba przedsiębiorstw, które współpracują na co dzień z zaufanym, sprawdzonym dostawcą. Jednocześnie o dwadzieścia siedem procent wzrosła grupa kupujących dokonujących wyboru materiałów eksploatacyjnych wyłącznie na podstawie dostępności produktu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty