Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

Drukowana ryba

Drukowany filet ma wiele zalet, szczególnie dla środowiska naturalnego. I choć projekt jest jeszcze w fazie pilotażowej, jego twórcy już przekonują o prawdziwie rybnym smaku łososia z drukarki.

Trzech młodych założycieli wiedeńskiej firmy start-upowej Legendary Vish rozpoczęli innowacyjny projekt polegający na produkcji ryb wegetariańskich, wykorzystując do tego technologię druku 3D.

Na całym świecie ludzie jedzą nie tylko coraz więcej mięsa, ale także coraz więcej ryb. Jak podała Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa, średnio na jednego mieszkańca przypada co roku 20,5 kg ryb. Ma to dramatyczne konsekwencje dla środowiska naturalnego. Podczas gdy substytuty mięsa odgrywają coraz ważniejszą rolę i coraz bardziej przypominają wygląd i smak prawdziwego mięsa, roślinne alternatywy dla ryb są nadal zjawiskiem rzadkim. Dlatego też wiedeński start-up postawił sobie za zadanie to zmienić, produkując filety z łososia na drukarce 3D. Choć projekt jest obecnie w fazie pilotażowej, założyciele Legendarny Vish przekonują, że ich produkty smakują jak prawdziwa ryba. Podobnie, jak dostępne wegetariańskie lub wegańskie kotlety do burgerów, drukowany filet z łososia zawiera białka roślinne. By szczególnie zbliżyć się do jego smaku oraz by zapewnić jego wartość odżywczą, produkcja opiera się na mieszance alg i warzyw. Obecnie trwają intensywne prace nad technologią procesu, aby jak najlepiej imitować tkankę, a tym samym konsystencję ryby. Co więcej, w porównaniu do konwencjonalnej produkcji ryb, drukowany łosoś pozwala na redukcję dwutlenku węgla o 75 procent. Jednocześnie ryby z drukarki 3D stanowiłyby również zdrową alternatywę dla prawdziwych, masowo sprzedawanych ryb, z których większość jest skażona z powodu zanieczyszczenia wody mikroplastikami i metalami ciężkimi lub karmiona antybiotykami i hormonami wzrostu. Za półtora do dwóch lat Legendary Vish chce rozpocząć sprzedaż własnych produktów w partnerskich restauracjach w Europie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

List do Covid-19

Szanowny Panie,

 

od jakiegoś czasu szaleje Pan w całej Polsce i na Świecie. Zaatakował Pan wprawdzie tylko niespełna 1 procent populacji, ale aż 99,9 procent nagłówków w gazetach. Założę się, że z pewnością wolałby Pan, by sytuacja była odwrotna. Wkradł się Pan bowiem na każdy możliwy obszar, na stronach gazet znaleźć można nagłówki z tak postawionymi pytaniami: „Co koronawirus oznacza dla organizacji Mistrzostw Świata w 2021 roku w Salt Lake City?”, a także „Czy dozwolone jest przytulanie się w snach?” – co tylko dowodzi najgorszego…

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty