Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Digital Pro 3 w PrintPoint

Instalacja maszyny Digital Pro 3 pomogła drukarni PrintPoint przebranżowić się w trudnych czasach epidemii na efektywną produkcję etykiet i opakowań kartonowych.

© PrintPoint

Cyfrowa drukarnia PrintPoint z Czech zainstalowała nową, hybrydową maszynę rolową firmy Mark Andy - Digital Pro 3. Inwestycja w rozwiązanie bazujące na technologii tonerowej związana była z wprowadzeniem do oferty etykiet oraz opakowań kartonowych jako zupełnie nowego rodzaju asortymentu tej drukarni.

 

Firma PrintPoint funkcjonuje jako drukarnia cyfrowa od początku swojej działalności. Główne obszary jej działalności to szeroko rozumiane materiały reklamowe, w tym wykorzystywane w przestrzeni sklepowej. Jak podkreśla Jan Svejda, CEO w firmie PrintPoint, produkcja etykiet rozpoczęła się wraz z sytuacją związaną z pandemią, która obniżyła popyt na materiały reklamowe, a w efekcie spowodowała spadek sprzedaży w tym segmencie. Siłą rzeczy producent zaczął poszukiwać nowych źródeł przychodu, które zapewniłyby większą stabilność i zneutralizowałyby negatywne efekty wciąż utrzymującej się sytuacji na rynku. Tak właśnie podjęto decyzję o produkcji etykiet oraz opakowań kartonowych.

 

Etykieta – nowy kierunek rozwoju

Jan Svejda zakłada, że udział etykiet w całych obrotach drukarni wyniesie ok. 5 procent po pierwszym roku użytkowania nowej maszyny. Zakup przyczyni się jednocześnie do wzrostu o 8 procent zamówień na inne produkty poligraficzne, zlecane zarówno przez nowych, jak i obecnych klientów. Obecnie etykiety drukowane przez PrintPoint zamawiane są głównie przez dotychczasowych klientów drukarni. „Z ich punktu widzenia jest to rozszerzenie naszego portfolio, więc zlecenia te pozyskujemy dość sprawnie. Technologia cyfrowego druku etykiet otwiera bowiem dla nas nową przestrzeń i możliwości” - dodaje Jan Svejda.

Podkreśla również, że przewagą kierowanego przez niego przedsiębiorstwa nad drukarniami fleksograficznymi jest możliwość zaoferowania kompleksowej, wszechstronnej obsługi: „Poza etykietami, wykonanymi z kartonu opakowaniami pudełkowymi czy ulotkami, jesteśmy w stanie przygotować dla klienta całą kampanię, w tym opracowanie graficzne wszystkich wykorzystywanych w niej materiałów”.

 

Digital Pro 3

Rozważając inwestycję w maszynę do produkcji etykiet, firma poszukiwała rozwiązania bazującego na technologii cyfrowej, a przy tym - kompaktowego, kompleksowego, łatwego w obsłudze, do którego można by dedykować tylko jedną osobę. Kolejnym kryterium były ograniczenia budżetowe.

Maszyna Digital Pro 3 to kolejne w portfolio Mark Andy rozwiązanie hybrydowe, bazujące na technologii tonerowej, a jednocześnie umożliwiające rozbudowę o dodatkowe moduły do uszlachetniania i wykańczania. Urządzenie pracuje z prędkością maksymalną 23,4 metrów na minutę i drukuje w trybie CMYK. Wśród dodatkowych opcji jego wyposażenia Mark Andy wymienia m.in. wielofunkcyjny zespół fleksograficzny oraz dwa rodzaje modułów sztancujących: pojedynczy bądź semirotacyjny (z myślą o wykańczaniu etykiet w trybie inline). Wśród mediów, jakie można wykorzystywać w nowych maszynach, producent wymienia m.in. folię winylową czy PVC.

„Zakup ten oceniamy bardzo pozytywnie w kontekście naszej konkurencyjności na rynku. Pozwolił nam rozszerzyć portfolio oferowanych produktów, jak też poprawił obraz całej firmy jako innowacyjnego przedsiębiorstwa działającego na rynku druku cyfrowego. Z uwagi na rozszerzenie oferty planujemy szereg działań promocyjnych, m.in. z wykorzystaniem mediów społecznościowych, portali internetowych, a także kampanii direct mail, skierowanej zarówno z obecnych, jak i potencjalnych klientów” - podsumowuje Jan Svejda.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty