Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Performa Light CarbonZero

Materiał Performa Light CarbonZero jest wytwarzany w zakładach Stora Enso w Fors w Szwecji i jest częścią ekologicznej strategii firmy, która zakłada, że do roku 2050 będzie ona działać w 100% zgodnie z wytycznymi GOZ by osiągnąć całkowitą neutralność względem śladu węglowego i uzyskać pełną bioróżnorodność.

© Stora Enso

Firma Stora Enso wprowadziła do swojego portfolio nowy, proekologiczny karton Performa Light CarbonZero. Jak podkreśla producent, jest to pierwszy tego typu materiał na rynku, neutralny względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Firma dodaje, że dzięki zastosowaniu nowego kartonu jego użytkownicy mają szansę przyczynić się do zmniejszenia swojego wpływu na zmiany klimatyczne. Performa Light CarbonZero jest odnawialny i można go poddać recyklingowi. Parametry te, wraz ze wspomnianą neutralnością względem śladu węglowego, czynią z nowego kartonu atrakcyjną opcję dla tych klientów, którym zależy na realizacji celów związanych z zasadami zrównoważonego rozwoju, a zarazem na większym i konkretnym zaakcentowaniu swoich działań środowiskowych. Karton Performa Light CarbonZero przeznaczony jest m.in. do produkcji opakowań na czekoladę, konfekcję, kosmetyki, środki do pielęgnacji urody, środki opieki zdrowotnej oraz innych zastosowaniach premium. Zdaniem producenta może być on atrakcyjny dla wielu właścicieli marek, zarówno ze względu na swoją wysoką jakość i wygląd wizualny, jak też proekologiczność. Z kolei zastosowana tu technologia nanoszenia włókien FiberLight Tec, stworzona i opatentowana przez Stora Enso zapewnia niską gramaturę kartonu, przy jednoczesnej trwałości i wytrzymałości podłoża.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty