Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Performa Light CarbonZero

Materiał Performa Light CarbonZero jest wytwarzany w zakładach Stora Enso w Fors w Szwecji i jest częścią ekologicznej strategii firmy, która zakłada, że do roku 2050 będzie ona działać w 100% zgodnie z wytycznymi GOZ by osiągnąć całkowitą neutralność względem śladu węglowego i uzyskać pełną bioróżnorodność.

© Stora Enso

Firma Stora Enso wprowadziła do swojego portfolio nowy, proekologiczny karton Performa Light CarbonZero. Jak podkreśla producent, jest to pierwszy tego typu materiał na rynku, neutralny względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Firma dodaje, że dzięki zastosowaniu nowego kartonu jego użytkownicy mają szansę przyczynić się do zmniejszenia swojego wpływu na zmiany klimatyczne. Performa Light CarbonZero jest odnawialny i można go poddać recyklingowi. Parametry te, wraz ze wspomnianą neutralnością względem śladu węglowego, czynią z nowego kartonu atrakcyjną opcję dla tych klientów, którym zależy na realizacji celów związanych z zasadami zrównoważonego rozwoju, a zarazem na większym i konkretnym zaakcentowaniu swoich działań środowiskowych. Karton Performa Light CarbonZero przeznaczony jest m.in. do produkcji opakowań na czekoladę, konfekcję, kosmetyki, środki do pielęgnacji urody, środki opieki zdrowotnej oraz innych zastosowaniach premium. Zdaniem producenta może być on atrakcyjny dla wielu właścicieli marek, zarówno ze względu na swoją wysoką jakość i wygląd wizualny, jak też proekologiczność. Z kolei zastosowana tu technologia nanoszenia włókien FiberLight Tec, stworzona i opatentowana przez Stora Enso zapewnia niską gramaturę kartonu, przy jednoczesnej trwałości i wytrzymałości podłoża.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty