Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Podwójny milioner. Pierwsze sukcesy nowego Rolanda 900 XXL.

Data publikacji: lipiec/sierpień 2010

Zdjęcie: ©manroland

InlineColorPilot zapewnia automatyczną kontrolę gęstości optycznej farby.

W poprzednim numerze PRINT & PUBLISHING pisaliśmy o instalacji pierwszej na świecie maszyny arkuszowej w formacie 8 Roland 900 XXL w niemieckiej drukarni Himmer. Nadzieje firmy na usprawnienie produkcji dzięki nowemu nabytkowi potwierdziły się, bowiem na urządzeniu wydrukowano już ponad dwa miliony arkuszy. Aby sprostać zamówieniom o wysokich nakładach, drukarnia Himmer przeszła ostatnio z dwuzmianowej do trójzmianowej produkcji. Biorąc pod uwagę fakt, że 64 czterokolorowe strony formatu A4 są drukowane niemal dwa razy szybciej z odwracaniem, niż byłoby to możliwe w dwóch prostych przebiegach, można mówić o znacznym wzroście produktywności. Odwracanie w maszynie pozwala na uniknięcie problemów związanych z pasowaniem odwrotnej strony, pomiędzy oddzielnymi przebiegami przez maszynę. Redukuje to ilość odpadów oraz eliminuje naddatek na zadruk drugiej strony. Pierwsza prawidłowa odbitka nakładowa jest uzyskiwana natychmiastowo, a doskonała jakość jest gwarantowana w całym nakładzie, dzięki systemowi kontrolnemu InlineColorPilot, dokonującemu pomiarów gęstości optycznej farby. Arkusze drukarskie w formacie 8 (do 1870 x 1310 mm) są rozdzielane przez InlineSlitter, zamontowany na wykładaniu, na dwa precyzyjnie układane stosy formatu 5 (do 1260 x 890 mm), a dzięki temu są przygotowane do prostego złamywania w konwencjonalne składki.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty