Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Podwójny milioner. Pierwsze sukcesy nowego Rolanda 900 XXL.

Data publikacji: lipiec/sierpień 2010

Zdjęcie: ©manroland

InlineColorPilot zapewnia automatyczną kontrolę gęstości optycznej farby.

W poprzednim numerze PRINT & PUBLISHING pisaliśmy o instalacji pierwszej na świecie maszyny arkuszowej w formacie 8 Roland 900 XXL w niemieckiej drukarni Himmer. Nadzieje firmy na usprawnienie produkcji dzięki nowemu nabytkowi potwierdziły się, bowiem na urządzeniu wydrukowano już ponad dwa miliony arkuszy. Aby sprostać zamówieniom o wysokich nakładach, drukarnia Himmer przeszła ostatnio z dwuzmianowej do trójzmianowej produkcji. Biorąc pod uwagę fakt, że 64 czterokolorowe strony formatu A4 są drukowane niemal dwa razy szybciej z odwracaniem, niż byłoby to możliwe w dwóch prostych przebiegach, można mówić o znacznym wzroście produktywności. Odwracanie w maszynie pozwala na uniknięcie problemów związanych z pasowaniem odwrotnej strony, pomiędzy oddzielnymi przebiegami przez maszynę. Redukuje to ilość odpadów oraz eliminuje naddatek na zadruk drugiej strony. Pierwsza prawidłowa odbitka nakładowa jest uzyskiwana natychmiastowo, a doskonała jakość jest gwarantowana w całym nakładzie, dzięki systemowi kontrolnemu InlineColorPilot, dokonującemu pomiarów gęstości optycznej farby. Arkusze drukarskie w formacie 8 (do 1870 x 1310 mm) są rozdzielane przez InlineSlitter, zamontowany na wykładaniu, na dwa precyzyjnie układane stosy formatu 5 (do 1260 x 890 mm), a dzięki temu są przygotowane do prostego złamywania w konwencjonalne składki.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty