Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Zmierzch prześwitów. Innowacja Gmund.

Data publikacji: styczeń 2013

Za każdym razem, gdy ktoś produkuje coś nowego, mamy wrażenie, że tak właściwie, to wszystko już było, że tę „nowość” już skądś znamy. Wśród wynalazków można jednak znaleźć kilka ciekawych wyjątków.

 

Rewolucyjny produkt marki Gmund trzymany przez pracowników firmy: Stephana Treske (kierownika technicznego), Axela Schreinera (dyrektora sprzedaży), Floriana Kohlera (właściciela i prezesa), Gabriele Bellendorf (kierownika marketingu) i Caroline Pastor (kierownika PR).

Przykładem jest marka Red Bull, która została wprowadzona na rynek pod koniec zeszłego stulecia i szybko stała się numerem jeden wśród napojów energetyzujących. Idealnie dopasowała się do potrzeb zapracowanych w ciągu tygodnia i imprezujących przez cały weekend młodych ludzi. Podobny sukces odniósł też iPhone, który został zaprezentowany światu przez Steve’a Jobsa podczas Macworld Expo w 2007 roku. Nie sposób nie zgodzić się ze słowami szefa Apple, który stwierdził wtedy, że jego firma „na nowo wymyśliła telefon”.

Innowacji podobnego kalibru doczekała się także branża papiernicza. Niemiecka frima Gmund, założona jako przedsiębiorstwo rodzinne w Bawarii w 1829 roku, stworzyła papier pod nazwą Blocker. To, co z pozoru wydaje się banalne, w rzeczywistości okazuje się być zupełną nowością. W przypadku zwykłego papieru – mówimy tutaj o papierze niepowlekanym – całe pokolenia projektantów i drukarzy musiały się mierzyć z jego uciążliwą wadą, jaką jest przezroczystość.

Dzięki specjalnej technice próżniowej ekspertom z firmy Gmund udało się umieścić w papierze nowatorskie cząsteczki, tak zwane blokery. Już w przypadku papieru o gramaturze 100 g/m2 producent gwarantuje, że zadruk strony nie będzie prześwitywał, a na przykład koperty nie pozwolą przyjrzeć się ich zawartości bez otwierania.

„Efekt naszej pracy jest niesamowity i pozwala na wykorzystanie papieru w mniejszej gramaturze w produkcji wysokiej jakości broszur czy książek” – wyjaśnia Florian Kohler z firmy Gmund, którego rodzina zajmuje się papiernictwem od czterech pokoleń. „Nasz Blocker jest jak Gore-Tex przemysłu papierniczego” [Gore-Tex to tkanina z półprzepuszalną membraną, stosowana m.in. do produkcji specjalistycznej odzieży outdoorowej – przyp. red.].

Blocker to jedyny taki papier na świecie, dlatego firma Gmund już złożyła wniosek o przyznanie patentu.

Niedawno chiński minister sprawiedliwości – w towarzystwie swojej niemieckiej odpowiedniczki – odwiedził papiernię Gmund. Azjatycki polityk był pod szczególnym wrażeniem innowacyjnego produktu, co nabiera szczególnego znaczenia, jeśli weźmiemy pod uwagę, że papier wynaleziono właśnie w Chinach, w 105 roku naszej ery, za panowania dynastii Han.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty