Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

Rezygnacja z paliw kopalnych

 

Coraz więcej firm skupia się na swoich działaniach na rzecz środowiska i zrównoważonego rozwoju, wyznaczając sobie cele, które planuje zrealizować. Takie cele opublikowała także Metsä Board. Planuje je zrealizować do 2030 roku. Jednym z owych celów jest całkowite zaprzestanie do 2030 roku stosowania paliw kopalnych i uzyskanie zerowej emisji pochodzącego z nich dwutlenku węgla. Jest to założenie ambitne, obejmuje bowiem zarówno emisje pochodzące z własnej produkcji energii, jak i energii kupowanej. Obecnie osiemdziesiąt dwa prcent energii zużywanej w zakładach Metsä Board nie pochodzi z paliw kopalnych. Ponadto firma zamierza zmniejszyć o trzydzieści procent zużycie wody na tonę produktu i poprawić do roku 2030 efektywność energetyczną o co najmniej dziesięć procent w porównaniu z poziomem z 2018 roku. To również może odegrać istotną rolę w osiągnięciu celu jakim są zakłady nie korzystające z paliw kopalnych. Nowe cele przedsiębiorstwa potwierdzają jego zaangażowanie w łagodzenie zmian klimatycznych i poparcie dla realizacji celów zrównoważonego rozwoju ONZ. Łączy się to jednak z różnorodnymi inwestycjami. Niedawno ogłoszono plan modernizacji celulozowni Metsä Board w Husum to jeden z ważnych kroków w kierunku celu jakim jest produkcja w stu procentach wolna od stosowania paliw kopalnych. Warto dodać, że głównym surowcem używanym przez przedsiębiorstwo do produkcji tektury jest odnawialne i w stu procentach identyfikowalne drewno pozyskiwane z lasów Europy Północnej, które są zarządzane w sposób zrównoważony. Celem firmy jest także osiągnięcie do 2030 roku co najmniej dziewięćdziesięciu procent udziału drewna certyfikowanego w wykorzystywanych surowcach drzewnych.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pesymistyczne prognozy

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, najnowsze prognozy dla polskiego rynku reklamowego nie są optymistyczne. Już w tej chwili spowolnienie wzrostu gospodarczego przynosi duże straty w turystyce, transporcie czy handlu (oprócz branży spożywczej).

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty