Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Przejęcie MBO zablokowane

Pojawiły się wiadomości, że niemiecki urząd ochrony konkurencji zablokował planowane przejęcie MBO przez Heidelberg, w związku z czym umowa nie dojdzie do skutku. Heidelberg ogłosił chęć zakupu producenta w październiku ubiegłego roku. Transakcja miała zostać sfinalizowana do końca 2018 r., po uzyskaniu zgody od odpowiednich władz, ale po dość długim dochodzeniu prowadzonym przez niemiecki Federalny Urząd Antymonopolowy ogłoszono, że przejęcie musi zostać zablokowane, ponieważ dałoby Heidelbergowi dominującą pozycja rynkowa. Po ogłoszeniu Heidelberg opublikował wstępne wyniki za rok obrotowy kończący się 31 marca i wyraził się na temat perspektyw nowego roku budżetowego. Wskazano na niepewność na rynkach światowych i skutki Brexitu, a także zmniejszenie oczekiwanej sprzedaży druku z powodu anulowania umowy z MBO.

Sprzedaż w sezonie 2018/2019 wzrosła o 3 proc. do 2,49 mld euro, podczas gdy wskaźnik EBITDa, z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych, oscylował w granicach 7,2 proc. Zyski przed opodatkowaniem wzrosły z 14 mln euro do 21 mln euro. Heidelberg dostrzegł też rosnące zapotrzebowanie na swój model Subskrypcji – do tej pory podpisano „około 30” umów. Jako producent maszyn falcujących i rozwiązań w zakresie uszlachetniania druku cyfrowego, firma systematycznie dostosowuje swoją działalność w ostatnich latach, aby aktywnie wyznaczać nowe trendy w branży poligraficznej. Obejmuje to inwestycje w oprogramowanie Finishing 4.0 do planowania i analizy produkcji.

Cena akcji Heidelberga spadła o 2,34 proc. do 1,63 € po ogłoszeniu blokady transakcji na zakup MBO.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty