Kalendarium

24-26.09.2019 · FACHPACK, Norymberga

30.09-03.10.2019 · 4PrintWeek, Poznań

30.09-03.10.2019 · Taropak, Poznań

08-09.10.2019 · IFRA World Publishing Expo, Berlin

24-27.10.2019 · Międzynarodowe Targi Książki, Kraków

Przejęcie MBO zablokowane

Pojawiły się wiadomości, że niemiecki urząd ochrony konkurencji zablokował planowane przejęcie MBO przez Heidelberg, w związku z czym umowa nie dojdzie do skutku. Heidelberg ogłosił chęć zakupu producenta w październiku ubiegłego roku. Transakcja miała zostać sfinalizowana do końca 2018 r., po uzyskaniu zgody od odpowiednich władz, ale po dość długim dochodzeniu prowadzonym przez niemiecki Federalny Urząd Antymonopolowy ogłoszono, że przejęcie musi zostać zablokowane, ponieważ dałoby Heidelbergowi dominującą pozycja rynkowa. Po ogłoszeniu Heidelberg opublikował wstępne wyniki za rok obrotowy kończący się 31 marca i wyraził się na temat perspektyw nowego roku budżetowego. Wskazano na niepewność na rynkach światowych i skutki Brexitu, a także zmniejszenie oczekiwanej sprzedaży druku z powodu anulowania umowy z MBO.

Sprzedaż w sezonie 2018/2019 wzrosła o 3 proc. do 2,49 mld euro, podczas gdy wskaźnik EBITDa, z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych, oscylował w granicach 7,2 proc. Zyski przed opodatkowaniem wzrosły z 14 mln euro do 21 mln euro. Heidelberg dostrzegł też rosnące zapotrzebowanie na swój model Subskrypcji – do tej pory podpisano „około 30” umów. Jako producent maszyn falcujących i rozwiązań w zakresie uszlachetniania druku cyfrowego, firma systematycznie dostosowuje swoją działalność w ostatnich latach, aby aktywnie wyznaczać nowe trendy w branży poligraficznej. Obejmuje to inwestycje w oprogramowanie Finishing 4.0 do planowania i analizy produkcji.

Cena akcji Heidelberga spadła o 2,34 proc. do 1,63 € po ogłoszeniu blokady transakcji na zakup MBO.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Przyszłość druku

We wrześniu zebrał się zespół ekspertów drupy, składający się z osobistości świata poligrafii: właścicieli firm, naukowców i analityków. Centralnym punktem rozmów było zagadnienie „PRINT 2030 – 2.0”. Określono dziesięć trendów, które będą miały wpływ na branżę. Analizowano również jak wdrożyć te zdefiniowane i precyzyjnie określone procesy w życie drukarń, tak aby firmy podążały drogą druku przyszłości.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty