Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Wkładka jak z płatka

Data publikacji: wrzesień 2011

 

Firma wysyłkowa Direktwerbung Bayern GmbH, przedsiębiorstwo należące do grupy mediowej Pressedruck z Augsburga, postanowiła zastąpić dotychczasową obróbkę ręczną produkowanych pakietów mailingu bezpośredniego zautomatyzowanym procesem wkładkowania, zbierania i tworzenia zestawów. Udało się tego dokonać za sprawą systemu linii EasySert marki Ferag.

 

Linia marki Ferag do wkładkowania, zbierania i tworzenia pakietów pozwala firmie Direktwerbung Bayern osiągnąć wydajność nawet 800 tys. broszur na godzinę.

© Ferag

Niemiecka grupa mediowa Pressedruck upatruje swoją siłę w obszernej ofercie usług świadczonych ciągle rosnącemu gronu klientów. Już w latach 90. zaczęła dostosowywać się do zmieniającego się rynku mediów, tworząc kolejne działy: telewizję, radio, call center, agencję internetową, usługi kurierskie oraz – last but not least – agencję marketingu bezpośredniego, czyli właśnie Direktwerbung Bayern.

Bawarska firma korzysta z usług prawie 5 tys. dostawców, którzy doręczają przesyłki do miliona gospodarstw domowych w Niemczech. Rocznie kurierzy Direktwerbung Bayern dostarczają ponad 430 mln przesyłek. Pomimo tak imponujących wyników, ponad rok temu niemieckie przedsiębiorstwo postanowiło zmodernizować i usprawnić swój system wysyłki. Z uwagi na to, że firmom, takim jak Direktwerbung Bayern coraz trudniej jest dziś zdobyć dobry personel, zapadła decyzja o zautomatyzowaniu procesów. Tradycyjnie kolekcjonowanie przebiega w ten sposób, że wkładki przygotowane do insertowania dostarczane są do dystrybutora, który już sam musi zadbać o wkładkowanie, zbieranie i tworzenie pakietów, co zwykle odbywa się ręcznie. Taka strata czasu i pieniędzy skłoniła bawarską firmę do poszukiwania efektywnej alternatywy.

Odpowiednie rozwiązanie zaproponowała firma Ferag, współpracująca z Pressedruck już od ponad pół wieku. Tym razem dostawca systemów introligatorskich stanął przed sporym wyzwaniem, jakim jest zróżnicowanie prac realizowanych przez Direktwerbung Bayern: 5,5 tys. insertów tygodniowo, niemal 300 różnych wkładek, około 600 tys. kompletów, do 22 wkładek przypadających na każdy komplet, żadnych standardowych pakietów, ręczna obróbka końcowa małych nakładów, nanoszenie kodów kreskowych na zestawy – procesy składające się na całą produkcję można by wymieniać w nieskończoność.

 
Pełna automatyzacja
 

„Regio Mag.” to spersonalizowany zestaw ulotek i broszur reklamowych w czterostronicowej okładce.

© Ferag

Linia marki Ferag do wkładkowania, zbierania i tworzenia pakietów rozpoczęła pracę na początku października 2010 roku. Na całe rozwiązanie składa się system wstępnego zbierania FlyStream, 32 nakładaki JetFeeder, bęben wkładkujący oraz dwie układarki krzyżowe MultiStack. Tym samym, pracująca w Augsburgu linia – mierząca 40 metrów – jest najdłuższym tego rodzaju systemem (na świecie zainstalowano około 50 podobnych linii). Wydajność urządzenia sięga nawet 800 tys. broszur na godzinę.

Linia dostarczona przez Ferag stanowi unikat w skali całego kraju. Rozwiązanie traktowane jest jako pilotażowe, zwłaszcza że posłużyło do realizacji nowego projektu Direktwerbung Bayern, jakim jest „Regio Mag.” – spersonalizowany zestaw jedno- lub wielostronicowych ulotek i broszur reklamowych w czterostronicowej okładce w formacie A4. „Regio Mag.” trafia każdej niedzieli do ponad 500 tys. niemieckich gospodarstw domowych, a w planach jest zaopatrywanie kolejnych 50 tys. Direktwerbung Bayern ma w swojej ofercie również „Regio Mag. Spezial”, czyli ekonomiczną alternatywę dla publikacji firmowych (corporate publishing). Wysyłka obu publikacji jest prowadzona w środy i soboty, w łącznym nakładzie 5 mln egzemplarzy, które wcześniej trzeba było przetwarzać ręcznie. Dziś w pełni zautomatyzowana linia umożliwia stworzenie ponad 250 różnych pakietów.

Dzięki pełnej automatyzacji urządzenia prawdopodobieństwo wystąpienia błędu podczas kolekcjonowania pakietów jest teraz niemal równe zeru. Przyczyniło się do tego przede wszystkim zastosowanie systemu Intelligent Repair Control na etapie wstępnego zbierania obsługiwanego przez moduł FlyStream. Intelligent Repair Control pozwala na uzupełnienie pakietu o brakujące ulotki czy broszury.

 
Inspirujące rozwiązanie
 

5,5 tys. insertów tygodniowo trafia do niemieckich gospodarstw domowych.

© Ferag

Doświadczenie Direktwerbung Bayern z technologią firmy Ferag zainspirowało nawet Pocztę Austriacką, która planuje rozpoczęcie podobnego projektu w 2012 roku. Odpowiednie urządzenia – dostarczone przez Ferag – zostały już zainstalowane. Plany austriackich pocztowców wzbudziły niezadowolenie wśród wydawców i firm zajmujących się mailingiem bezpośrednim, dla których rozpoczęcie tego projektu stanowi groźbę utraty klientów. Podobne zmiany na rynku direct marketingu dają się zaobserwować w niemal całej Europie Zachodniej. Za przykład może posłużyć Poczta Niemiecka, która w każdą sobotę dostarcza do 14 mln gospodarstw domowych pakiet reklamowy „EinkaufAktuell”. Niemiecki projekt jest w wielu aspektach podobny do „Regio Mag.” – zestaw zawiera program telewizyjny, krzyżówki oraz foldery reklamowe i ulotki. Całość jest jednak pakowana w foliową torebkę, na co nie zdecydował się wydawca „Regio Mag.”.

 
Cel osiągnięty
 
Skompletowane pakiety są gotowe do wysyłki.
© Ferag

Firma Direktwerbung Bayern osiągnęła dzięki linii Ferag ambitny cel, który sobie wyznaczyła. Zainwestowała w bardzo wydajny system, który umożliwił precyzyjną kontrolę jakości, pozwolił odciążyć pracowników dotychczas zaangażowanych w ręczne kompletowanie pakietów reklamowych oraz ułatwił przygotowanie i dystrybucję zestawów. Nowy system znacznie zwiększył wydajność przedsiębiorstwa, dzięki czemu wzrosła liczba odbiorców, a tym samym i zyski. Firma zyskała większą elastyczność – może teraz rozwijać się w wyznaczonym przez siebie tempie i dostosowywać do wymagań rynku oraz zmian demograficznych. Przejście z manualnej produkcji do w pełni automatycznego procesu stanowiło punkt zwrotny w historii augsburskiego przedsiębiorstwa.

 
 

 

 

 
 
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty