Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Dla opakowań i POS-ów

Data publikacji: kwiecień 2011

 

Fusion – nowy topliner marki Sappi, pozwala producentom opakowań, displayów oraz POS-ów zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Opracowany specjalnie dla produktów wykonanych z tektury falistej, podnosi ich jakość i gwarantuje przyciągający uwagę wygląd, przez co znacznie wzrasta shelf impact. Wprowadzenie do sprzedaży papieru Fusion to jednocześnie wyraźny sygnał rosnącego zainteresowania firmy Sappi branżą opakowaniową.

 

Tekst: Jacek Golicz

 

© Sappi
Od zintegrowanej produkcji…

Fusion znajdzie zastosowanie w wielu segmentach rynku. Zapewne docenią go zarówno producenci tektury falistej, jak i firmy oferujące displaye, wytwórcy pudełek składanych, przedsiębiorstwa specjalizujące się w mailingu bezpośrednim, designerzy i agencje reklamowe. „Fusion polepsza kontrast oraz reprodukcję barw w druku, co sprawia, że produkty wyróżniają się na półce” – podkreśla Kerstin Dietze, Marketing Manager New Business w Sappi. – „Dzięki wysokiemu poziomowi bieli, liner Fusion jest idealnym rozwiązaniem dla właścicieli marek, którzy żądają dokładnego odwzorowania kolorów. Co więcej, papier otwiera nowe możliwości w druku opakowań – nadaje się do uszlachetniania wieloma metodami, w tym do wytłaczania, tłoczenia folią na gorąco oraz lakierowania“. Dzięki mniejszej gramaturze, Fusion pozwala na produkcję lżejszych opakowań. Co za tym idzie, zmniejsza się ogólna waga transportowanego i przechowywanego ładunku, a to przekłada się na wymierne oszczędności. Niższa gramatura nie oznacza jednak kompromisów w zakresie jakości. Wysoka trwałość Fusion pozwala na zastosowanie go do produkcji opakowań, displayów i POS-ów, wobec których stawiane są wysokie wymagania jakościowe. Papiery Fusion, bez względu na gramaturę, oferowane są w jednakowej cenie za tonę, co ułatwia kalkulację kosztów i porównanie z produktami innych marek.

 
Produkcja z rozmysłem

Sappi angażuje się w realizację zobowiązań zawartych w Karcie Zrównoważonego Rozwoju. Robi to, między innymi, poprzez restrykcyjną politykę wewnętrzną, która obejmuje korzystanie ze zrównoważonych upraw leśnych, ekologiczną produkcję, zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii kosztem konwencjonalnych metod jej wytwarzania oraz poprawę jakości wody. Dokładnie według tych zasad funkcjonuje papiernia w niemieckim Alfeld, w której powstaje Fusion.

Historia zakładów papierniczych w Alfeld sięga roku 1706. Od 1992 roku papiernia, w której produkowany jest zarówno papier, jak i celuloza, stanowi część Sappi Fine Paper Europe. 800 pracowników, dzielnie wspieranych przez pięć maszyn papierniczych, produkuje w niemieckiej miejscowości powlekany papier bezdrzewny oraz papiery specjalne. Jens Kriete, manager ds. środowiska Sappi Fine Paper Europe, wymienia zalety zintegrowanej produkcji: „Alfeld kontroluje cały proces powstawania papieru, od pozyskiwania włókien, aż po gotowy produkt. Oznacza to, że papiernia może wpływać na swój bilans ekologicznych w stopniu nieosiągalnym dla wielu innych zakładów“.

© Sappi
…przez kreatywne pomysły…

Dzięki zintegrowanej produkcji, która obejmuje produkcję celulozy na miejscu, zbyteczny staje się jeden z najbardziej czasochłonnych i kosztownych procesów: wstępne suszenie celulozy przed transportem do maszyny papierniczej. Jednocześnie, produkt uboczny powstający przy wytwarzaniu celulozy, tzw. ług czarny, jest głównym źródłem energii odnawialnej dla Alfeld: „Obecnie około 48 proc. wykorzystywanej przez nas energii pierwotnej pochodzi ze źródeł odnawialnych. Także pod tym względem pracujemy w sposób znacznie bardziej przyjazny środowisku niż inne papiernie“ – komentuje Kriete. Zakłady w Alfeld posiadają certyfikat zgodności z normą ISO 14001 oraz certyfikat Eco Management and Audit Scheme (EMAS). Niemiecka papiernia była także prekursorem wykorzystania bezchlorowej technologii wybielania papieru – pierwszy papier bezchlorowy pochodzi właśnie z tego zakładu.

Chemikalia stosowane dziś w produkcji celulozy są poddawane recyklingowi w zamkniętym obiegu. Całkowicie bezchlorowa celuloza (z oznaczeniem TCF, z ang. Totally Chlorine Free), którą Alfeld produkuje na własne potrzeby, wytwarzana jest z drewna bukowego oraz jodłowo-świerkowego, pochodzącego z okolicznych lasów, oddalonych od papierni średnio o 100 km.

Fusion powstaje wyłącznie z włókien dziewiczych, czemu zawdzięcza idealny wygląd. W procesie powlekania i kalandrowania powierzchnia Fusion zyskuje wyjątkową gładkość, która wyróżnia papier na tle konkurencyjnych toplinerów. Nowy Papier z oferty Sappi oferowany jest w roli i arkuszach, w gramaturach od 130 do 180 g/m2. Posiada certyfikację PEFC i FSC.

 
Zwiększyć efekt

Do pierwszych firm w Europie, które sięgnęły po Fusion, należy holenderskie przedsiębiorstwo Holbox, posiadające filie również w Warszawie i Gliwicach. Firma, specjalizująca się w produkcji displayów oraz POS-ów jest zadowolona z pierwszych efektów, jakie udało się jej uzyskać dzięki nowemu papierowi. Holbox wykonuje displaye dla różnych klientów – zarówno detalicznych, jak i tych większego kalibru. Dla holenderskiego producenta niezwykle ważne jest, aby cały proces, od projektu, poprzez wykonanie, wysyłkę i montaż displayu, przebiegał sprawnie i był efektywny. Firma świetnie zdaje sobie sprawę z roli, jaką pełni dobry display – produkt musi sprzedać się sam, a odpowiednie jego zaprezentowanie w miejscu sprzedaży to gwarancja sukcesu. Jak podkreśla Martijn Hol, dyrektor zarządzający Holbox, display musi jak najmocniej oddziaływać na konsumenta: „Uwielbiamy takie wyzwania. Naszym zadaniem jest zagwarantowanie klientowi, że jego display będzie na tyle wyróżniał sie wśród produktów konkurencji, że zwabi konsumenta. Aby to osiągnąć, korzystamy z najlepszych materiałów“.

© Sappi
…aż do zdumiewającego efektu.

Display stanowi połączenie tektury falistej i zadrukowanego papieru, który nanoszony jest na podłoże metodą kaszerowania. Wśród displayów można wyróżnić zarówno takie, które służą prezentacji opakowań z produktem, jak i pełniących rolę stoisk informacyjnych w różnego typu instytucjach: bankach, biurach podróży itp. Dobrze zaprojektowany display umiejętnie łączy w sobie innowacyjną konstrukcję i silny przekaz wizualny. Tutaj właśnie niezwykle ważny jest dobór odpowiedniego papieru do kaszerowania, od którego zależy uzyskany efekt. „Niezaprzeczalną zaletą Fusion jest jego wysoki poziom bieli. Pozwala to na idealną reprodukcję bardzo szerokiej gamy kolorów oraz zastosowanie «prawdziwej» bieli“, podkreśla Martijn Hol. – „Co więcej, ponieważ Fusion jest biały z obu stron, nie sprawia problemu konieczność odwrócenia arkusza. Papiery, których używaliśmy wcześniej posiadały szary rewers, który prześwitywał przy delikatniejszym zadruku. Równie ważne jest to, że Fusion dobrze znosi sztancowanie – przy cięciu nie powstają tzw. pylące krawędzie z widocznymi włóknami, czyli papier nie jest postrzępiony“. Przejście na stosowanie nowego papieru wymagało pewnych zmian w procesie produkcyjnym Holbox, dlatego firma bardzo blisko współpracowała z Sappi, aby wdrożenie Fusion przebiegło możliwie jak najsprawniej. „Musieliśmy dostosować naszą produkcję do nowego papieru oraz znaleźć produkt najbardziej nam odpowiadający“, wyjaśnia Martijn Hol, „Po intensywnych testach zdecydowaliśmy się na wybór papieru o gramaturze 160 i 180 g/m2, ponieważ dawały nam najlepsze efekty. Dobra współpraca z dostawcą to gwarancja sukcesu“.

 
 

 

 
 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty