Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Hasło przewodnie: kompaktowość

Data publikacji: wrzesień 2010

 

© KBA
Od maja br. pierwsza na rynku europejskim Cortina w konfiguracji 4/1 pracuje w fińskiej drukarni Botnia Print w Kokkola.

W centrum tegorocznej prezentacji targowej KBA stoją przyszłościowe technologie zwiększające elastyczność, zyskowność i jakość produkcji gazetowej i półakcydensowej. Niemiecki producent skoncentruje się na odnoszących sukcesy rynkowe kompaktowych maszynach gazetowych, m.in. opartym na technologii offsetu bezwodnego modelu Cortina oraz na konwencjonalnej maszynie Commander CT. Współwystawcą na stoisku będzie indyjska firma The Printers House (TPH), strategiczny partner KBA.

 

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom ze swojego portfolio, firma KBA efektywnie skorzystała z odradzającej się na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy koniunktury na rynku gazetowym. Niemiecki producent zebrał blisko 50 proc. ze wszystkich zamówień na nowe maszyny odnotowanych w tym okresie. Wśród podpisanych kontraktów dominowały umowy na wysoko zautomatyzowane maszyny Cortina i Commander CT, które zakupili klienci z Europy Zachodniej i Ameryki Północnej. Dzięki sprzedaży 18. już egzemplarza Cortiny do jednej ze szwedzkich drukarń, liczba czteropoziomowych wież tego opartego na bezwodnym offsecie modelu, zamówionych do tej pory przez firmy z całego świata, zwiększyła się do 84.

Pracujące obecnie egzemplarze, na które składa się w sumie 68 czteropoziomowych wież dostarczonych w konfiguracjach 4/1, 4/2 i 6/2, są z powodzeniem wykorzystywane przy realizacji zleceń drukowanych w technologiach heatsetowej i coldsetowej. Poprzez odpowiednie połączenie ekonomiki działania, elastyczności produkcyjnej i przyjazności dla środowiska, maszyny Cortina stanowią znakomity przykład tego, że druk bezwodny stał się atrakcyjną alternatywą dla technologii tradycyjnych.

Od maja br. pierwsza na rynku europejskim maszyna KBA Cortina w konfiguracji 4/1 pracuje w fińskiej drukarni Botnia Print. Firma odnotowuje też coraz wyższe zapotrzebowanie na kompaktowe maszyny Commander CT pracujące w technologii konwencjonalnej. Dotychczas zakontraktowano 15 maszyn tego typu, składających się w sumie z 82 wież drukujących. W ślad za spektakularnym zamówieniem na cztery linie Commander CT o podwójnej szerokości, złożonym przez londyńską firmę Express Newspapers Group, na zakup maszyn Commander CT w konfiguracji 6/2 zdecydowały się drukarnie gazetowe z Austrii i Niemiec, a także Ameryki Północnej. Z kolei na tzw. rynkach wschodzących wciąż dominują zamówienia na klasyczne czteropoziomowe wieże drukujące dostarczane w konfiguracjach 2/1, 2/2, 4/1 i 4/2. Najlepszym tego przykładem jest kontrakt na dostawę maszyny Commander wyposażonej w suszarki na gorące powietrze do firmy Jordan Press Foundation z Ammanu.

Z uwagi na wciąż niepewną sytuację gospodarczą na ważnych rynkach zbytu, zapotrzebowanie na nowe maszyny gazetowe odbudowuje się dość wolno. Zdaniem kierownictwa KBA wydaje się mało prawdopodobne, aby w najbliższym czasie rynek wrócił do poziomu sprzed kryzysu finansowego. Pomimo tego, firma przewiduje w swoich prognozach średnioterminowych, że rynek sprzedaży nowych maszyn gazetowych w skali światowej osiągnie wkrótce poziom 700 mln euro. Udział wysoko zaludnionych, szybko rosnących rynków takich jak Chiny, Indie, Indonezja, Turcja czy Brazylia z pewnością będzie wzrastał, przy jednoczesnym spadku obrotów w krajach Europy Zachodniej, Ameryki Północnej oraz w Japonii.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty