Kalendarium

24-26.09.2019 · FACHPACK, Norymberga

30.09-03.10.2019 · 4PrintWeek, Poznań

30.09-03.10.2019 · Taropak, Poznań

08-09.10.2019 · IFRA World Publishing Expo, Berlin

24-27.10.2019 · Międzynarodowe Targi Książki, Kraków

Wyniki finansowe za I kwartał

 

Firma Heidelberg przedstawiła swoje wyniki finansowe z pierwszego kwartału tego roku finansowego (od 1 kwietnia 2019 do 30 czerwca 2019). Z pewnością wpłynęła na nie obserwowana głównie pod koniec wskazanego okresu rosnąca niechęć przedsiębiorców do inwestycji. Związane są z nią problemy ze sprzedażą urządzeń, wynikające z załamania koniunktury gospodarczej. Warto także zaznaczyć, że jest to zazwyczaj najsłabszy kwartał dl firmy. W czasie jego trwania przedsiębiorstwo zanotował sprzedaż o wartości 502 milinów euro i nie było w stanie dorównać ubiegłorocznym poziomom sprzedaży zwłaszcza w Niemczech i w części Europy. Dla porównania zeszłoroczna sprzedaż w tym samym okresie wyniosła 541 milionów euro. Jednakże zapotrzebowanie na usługi zakontraktowane, takie jak serwis, oprogramowanie i dostawy materiałów eksploatacyjnych plus czy też umowy abonamentowe z uwzględnieniem urządzeń, rozwijało się korzystnie i pozwoliło na wzrost stałych dochodów o blisko dziesięć procent. Nie udało się jednak tym sposobem zrekompensować spadków sprzedaży. Mimo dużego zainteresowania produktami firmy w Chinach, zamówienia spadły w porównaniu do roku ubiegłego. Niższy był również wskaźnik EBITDA. W tym roku wyniósł 14 milionów euro, w roku poprzednim 20 milionów euro. Po odliczeniu obciążeń podatkowych przedsiębiorstwo zanotowało straty w wysokości zbliżonej do 31 milionów euro. Ze względu na wzrost kapitału obrotowego netto w ciągu roku i inwestycje w rozwój cyfrowych modeli biznesowych, wolne przepływy pieniężne były ujemne i wyniosły minus 83 miliony euro. Jeśli chodzi o cały rok finansowy, przedsiębiorstwo przewiduje sprzedaż na poziomie ubiegłorocznym. Firma wierzy, że uda się jej zrekompensować zauważalne straty dzięki rozwojowi usług kontraktowych.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Przyszłość druku

We wrześniu zebrał się zespół ekspertów drupy, składający się z osobistości świata poligrafii: właścicieli firm, naukowców i analityków. Centralnym punktem rozmów było zagadnienie „PRINT 2030 – 2.0”. Określono dziesięć trendów, które będą miały wpływ na branżę. Analizowano również jak wdrożyć te zdefiniowane i precyzyjnie określone procesy w życie drukarń, tak aby firmy podążały drogą druku przyszłości.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty