Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Wyniki finansowe za I kwartał

 

Firma Heidelberg przedstawiła swoje wyniki finansowe z pierwszego kwartału tego roku finansowego (od 1 kwietnia 2019 do 30 czerwca 2019). Z pewnością wpłynęła na nie obserwowana głównie pod koniec wskazanego okresu rosnąca niechęć przedsiębiorców do inwestycji. Związane są z nią problemy ze sprzedażą urządzeń, wynikające z załamania koniunktury gospodarczej. Warto także zaznaczyć, że jest to zazwyczaj najsłabszy kwartał dl firmy. W czasie jego trwania przedsiębiorstwo zanotował sprzedaż o wartości 502 milinów euro i nie było w stanie dorównać ubiegłorocznym poziomom sprzedaży zwłaszcza w Niemczech i w części Europy. Dla porównania zeszłoroczna sprzedaż w tym samym okresie wyniosła 541 milionów euro. Jednakże zapotrzebowanie na usługi zakontraktowane, takie jak serwis, oprogramowanie i dostawy materiałów eksploatacyjnych plus czy też umowy abonamentowe z uwzględnieniem urządzeń, rozwijało się korzystnie i pozwoliło na wzrost stałych dochodów o blisko dziesięć procent. Nie udało się jednak tym sposobem zrekompensować spadków sprzedaży. Mimo dużego zainteresowania produktami firmy w Chinach, zamówienia spadły w porównaniu do roku ubiegłego. Niższy był również wskaźnik EBITDA. W tym roku wyniósł 14 milionów euro, w roku poprzednim 20 milionów euro. Po odliczeniu obciążeń podatkowych przedsiębiorstwo zanotowało straty w wysokości zbliżonej do 31 milionów euro. Ze względu na wzrost kapitału obrotowego netto w ciągu roku i inwestycje w rozwój cyfrowych modeli biznesowych, wolne przepływy pieniężne były ujemne i wyniosły minus 83 miliony euro. Jeśli chodzi o cały rok finansowy, przedsiębiorstwo przewiduje sprzedaż na poziomie ubiegłorocznym. Firma wierzy, że uda się jej zrekompensować zauważalne straty dzięki rozwojowi usług kontraktowych.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty