Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Wyniki finansowe za I kwartał

 

Firma Heidelberg przedstawiła swoje wyniki finansowe z pierwszego kwartału tego roku finansowego (od 1 kwietnia 2019 do 30 czerwca 2019). Z pewnością wpłynęła na nie obserwowana głównie pod koniec wskazanego okresu rosnąca niechęć przedsiębiorców do inwestycji. Związane są z nią problemy ze sprzedażą urządzeń, wynikające z załamania koniunktury gospodarczej. Warto także zaznaczyć, że jest to zazwyczaj najsłabszy kwartał dl firmy. W czasie jego trwania przedsiębiorstwo zanotował sprzedaż o wartości 502 milinów euro i nie było w stanie dorównać ubiegłorocznym poziomom sprzedaży zwłaszcza w Niemczech i w części Europy. Dla porównania zeszłoroczna sprzedaż w tym samym okresie wyniosła 541 milionów euro. Jednakże zapotrzebowanie na usługi zakontraktowane, takie jak serwis, oprogramowanie i dostawy materiałów eksploatacyjnych plus czy też umowy abonamentowe z uwzględnieniem urządzeń, rozwijało się korzystnie i pozwoliło na wzrost stałych dochodów o blisko dziesięć procent. Nie udało się jednak tym sposobem zrekompensować spadków sprzedaży. Mimo dużego zainteresowania produktami firmy w Chinach, zamówienia spadły w porównaniu do roku ubiegłego. Niższy był również wskaźnik EBITDA. W tym roku wyniósł 14 milionów euro, w roku poprzednim 20 milionów euro. Po odliczeniu obciążeń podatkowych przedsiębiorstwo zanotowało straty w wysokości zbliżonej do 31 milionów euro. Ze względu na wzrost kapitału obrotowego netto w ciągu roku i inwestycje w rozwój cyfrowych modeli biznesowych, wolne przepływy pieniężne były ujemne i wyniosły minus 83 miliony euro. Jeśli chodzi o cały rok finansowy, przedsiębiorstwo przewiduje sprzedaż na poziomie ubiegłorocznym. Firma wierzy, że uda się jej zrekompensować zauważalne straty dzięki rozwojowi usług kontraktowych.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty