Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Kalendarz z pudełka. Design z kartonem Sappi.

Data publikacji: kwiecień 2013
 

Holenderski projektant Philip Stroomberg swoją ostatnią pracą pokazuje, że na tradycyjny kalendarz z odrywanymi kartkami można spojrzeć w zupełnie nowy sposób. Do wykonania tej pracy użył wysokiej klasy kartonu marki Sappi.

 

Kalendarz składa się z kilkuset małych prostokątów, które zostały wycięte z kartonu Sappi Algro Design i ułożone w sześciu rzędach spiętych specjalnymi śrubami. Stroomberg zaprojektował także wykonane z tego samego kartonu sześcienne pudełko, które idealnie przylega do kalendarza, chroniąc go podczas transportu. Opakowanie jest złożone jak origami bez użycia kleju, co sprawia, że przy podniesieniu wieka reszta konstrukcji rozkłada się i zamiast wyciągać kalendarz z pudełka, wystarczy go po prostu podnieść. „Oszałamiający projekt Stroomberga wyróżnia się na tle wszystkich innych kalendarzy, jakie do tej pory widzieliśmy” – stwierdził Lars Scheidweiler, Product Group Manager Rigid Packaging, Sappi. Algro Design, który posłużył do wykonania projektu, to powlekany karton produkowany z pierwotnych włókien drzewnych. Jego główną zaletą jest wysoki poziom białości, ale za wyborem podłoża przemawia także odporność na działania światła oraz gładka powierzchnia. The Cube Calendar zdobył w zeszłym roku srebrny medal w kategorii Grafika i Design Reklamowy konkursu A’Design Award and Competition. Jest to organizowany od trzech lat międzynarodowy konkurs designerski, do którego można zgłaszać projekty w aż 80 kategoriach. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty