Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Przyjacielskie olbrzymy

Data publikacji: lipiec 2011

 

Firma Heidelberger Druckmaschinen AG po raz pierwszy zaprezentowała swoje wielkoformatowe maszyny offsetowe na targach drupa 2008 i od tamtej pory konsekwentnie rozbudowuje tę serię urządzeń. Od czasu premiery maszyn wielkoformatowych Heidelbergowi udało się zdobyć znaczną część rynku, a co więcej, jego udział w tym segmencie poligrafii ciągle rośnie.

 

Tekst: Jacek Golicz

 

 
© Heidelberg

Od 2009 roku Heidelberg stale rozbudowuje swoją rodzinę maszyn wielkoformatowych. W zakładach w Wiesloch-Walldorf powstała nowoczesna hala produkcyjna, gdzie powstają offsetowe „olbrzymy”.

Obecnie w wielkoformatowym portfolio Heidelberga znajdują się maszyny Speedmaster XL 145 oraz XL 162 w wersjach od cztero- do ośmiokolorowej z lakierowaniem, podwójnym lakierowaniem, modułem suszenia UV, modułem odwracającym oraz logistyką materiału. Oferowane urządzenia stanowią główny trzon w produkcji opakowań, w kolorowym druku niskonakładowym, a także w segmencie POS, w druku displayów, druku wydawniczym i akcydensowym.

Wielkoformatowe maszyny Heidelberga bazują na technologii Speedmastera XL 105 i punktują przede wszystkim krótkimi przestojami i czasem przyrządu, dużą oszczędnością makulatury, elastycznością w druku na różnorodnych podłożach, a także wysoką wydajnością. Wszystko to sprawia, że urządzenia te stanowią idealną odpowiedź na światowe trendy rynkowe, jak chociażby Lean Manufacturing, oraz sprawdzają się w druku przemysłowym, który cechuje się obecnie dużym naciskiem na optymalizację produkcji.

Rynek żąda coraz większych formatów przy ciągle malejących nakładach. W druku opakowaniowym coraz wyraźniejsze są wymagania względem druku na żądanie czy powtarzalności zleceń, którym towarzyszą zamówienia o niskim wolumenie. W tym segmencie liczy się także krótki czas produkcji i, rzecz jasna, wysoka jakość. Nie wystarczy już jednak drukować dobrze, istotna staje się „wartość dodana“. Zróżnicowanie produktów poprzez zastosowanie szerokiej gamy uszlachetnień, które pozwala drukarni znacznie wyprzedzić konkurencję, jest osiągalne właśnie dzięki systemom oferowanym przez Heidelberga. Wiodące zakłady poligraficzne zajmujące się produkcją pudełek składanych, POS-ów, drukiem akcydensowym czy wydawniczym, doceniają zalety Speedmastera XL 145 i XL 162 i jednogłośnie podkreślają ich istotne znaczenie dla osiągnięcia sukcesu na rynku poligraficznym.

 
Va banque
 
© EMG

Filarem produkcji niemieckiej drukarni Karl Knauer są opakowania klasy premium. Firma wyspecjalizowała się zwłaszcza w luksusowych opakowaniach na alkohole. Richard Kammerer, przedstawiciel firmy, prezentuje przykładowe produkty.

 

Specjalista w dziedzinie druku opakowań, firma Karl Knauer z niemieckiego Biberach, pracuje od początku 2010 roku na pierwszej na świecie sześciokolorowej maszynie Speedmaster XL 145 z podwójnym lakierowaniem, spektrofotometryczną kontrolą arkusza bezpośrednio w urządzeniu Prinect Inpress Control oraz zintegrowaną logistyką materiału. Zakup maszyny był dla niemieckiej drukarni częścią największej inwestycji w historii przedsiębiorstwa – na rozbudowę i wyposażenie zakładu wydano w sumie około 10 mln euro. Speedmaster XL 145 o wysokości 4 m i długości przekraczającej 40 m to przykład najnowszej technologii druku i uszlachetniania opakowań. O zakupie urządzenia zdecydowała jego zdolność do ekonomicznego druku zarówno dużych, jak i niewielkich nakładów. Speedmaster XL 145 umożliwia łatwe ustawienie wszystkich parametrów zlecenia, począwszy od nakładaka, poprzez druk, lakierowanie, suszenie, a na wykładaniu skończywszy. Ustawienie registrów i regulacja nafarbiania odbywają się w pełni automatycznie.

Drukarnia Karl Knauer postawiła sobie za cel zredukowanie liczby arkuszy próbnych do 250, co przy zleceniu o objętości 7 tys. arkuszy przynosi niemałe oszczędności czasu i materiału. „Mimo dużych rozmiarów maszyny, bez problemu obsługują ją dwaj operatorzy“, wyjaśnia kierownik produkcji Gerhard Kammerer. „Jesteśmy dumni, że możemy zaproponować klientom wartość dodatkową w postaci wysokiej jakości naszych produktów“. Ogólnie liczba arkuszy potrzebnych do rozpoczęcia właściwej produkcji spadła po wdrożeniu Speedmastera XL 145 o 50 proc.

Karl Knauer jest członkiem grupy Copaco zrzeszającej trzech wiodących producentów opakowań. Filarem produkcji niemieckiej drukarni są opakowania klasy premium. Firma wyspecjalizowała się zwłaszcza w luksusowych opakowaniach na alkohole.

Na Heidelberga postawiła również szwajcarska drukarnia Schlaefli & Maurer, która zainwestowała w 2009 roku 10 mln franków szwajcarskich w kompletne wyposażenie tego producenta. Od początku 2010 roku w nowej siedzibie Schlaefli & Maurer w Uetendorfie pracuje pięciokolorowa maszyna Speedmaster XL 145 z lakierowaniem oraz naświetlarka CtP Suprasetter 145 – oba urządzenia to premiery w Szwajcarii. Częścią dziesięciomilionowej inwestycji były również: maszyna drukująca Speedmaster XL 105 5-L, złamywak kasetowy Stahlfolder TD 112 i system tnący marki Polar-Mohr.

Schlaefli & Maurer ceni sobie przede wszystkim uniwersalność i elastyczność wielkoformatowego Speedmastera, który może drukować na wysokiej jakości papierach w gramaturach od 80 do nawet 800 g/m2. Offsetowy olbrzym służy w szwajcarskiej drukarni do produkcji takich aplikacji, jak raporty korporacyjne, katalogi, czasopisma, kalendarze ścienne, plakaty, mapy i displaye. System Heidelberga umożliwia podłączenie modułu do perforacji oraz sztancy w trybie inline, co pozwala dodatkowo usprawnić produkcję i zaoszczędzić czas oraz kompleksowo obsługiwać klientów. „Wielkoformatowa maszyna znakomicie zdała egzamin. Dzięki wysokiej jakości druku i szerokim możliwościom zastosowania zyskaliśmy wielu nowych klientów“, podkreśla Rolf Hänni, prezes zarządu drukarni Schlaefli & Maurer. Speedmaster XL 145, który pracuje w szwajcarskiej drukarni, wydrukował już ponad 15 mln arkuszy. Do zrealizowania największego zlecenia użyto 160 ton papieru, co odpowiada 300 paletom.

 
Nie ma mocnych
 
© P&P

Speedmaster XL 145 służy w drukarni Schlaefli & Maurer do produkcji takich aplikacji, jak raporty korporacyjne, katalogi, czasopisma, kalendarze ścienne, plakaty, mapy i displaye. „Dzięki wysokiej jakości druku i szerokim możliwościom zastosowania zyskaliśmy wielu nowych klientów“, podkreśla Rolf Hänni, prezes zarządu drukarni.

Modele Speedmaster XL 145 i XL 162 przeznaczone są dla drukarń działających na szeroką skalę. Kluczowe właściwości tych maszyn, jak płaski przebieg arkusza przez urządzenie, automatyczna zmiana płyt i optymalne procesy kompensacyjne przy montażu form drukowych, jak również pomiar jakości w czasie druku za pomocą systemu Prinect Inpress Control, pozwalają na sprostanie najwyższym wymaganiom pod względem jakości druku i wykorzystania materiałów. Stabilna konstrukcja i design obu maszyn czynią je idealnymi do nieprzerwanej pracy. Zespoły drukujące wyposażone są w urządzenia do automatycznego mycia cylindrów dociskowych, a także ultradźwiękową kontrolę odległości arkusza od blachy prowadzącej arkusze. Biorąc pod uwagę czas przestojów na wymianę farb, wałków rastrowych, płyt drukowych i lakierniczych, maszyny Heidelberga nie mają sobie równych.

Systemy do wielkoformatowego druku offsetowego są istotną częścią całościowego portfolio firmy Heidelberg obejmującego rozwiązania od prepressu aż po obróbkę końcową, włączając w to integrację przepływu pracy i zarządzanie produkcją, materiały eksploatacyjne oraz kompleksowe usługi serwisowe i doradcze.

 
 
 
 

 

 
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty