Kalendarium

25-29.09.2018 · Polagra-Tech

1.10.2018 · Art of Color

1-4.10.2018 · Taropak, Poznań

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Wejście w większy format. Speedmaster XL 75 Anicolor.

Data publikacji: marzec 2014

Z początkiem tego roku w zakładach Wiesloch-Walldorf firma Heidelberg rozpoczęła seryjną produkcję maszyn Speedmaster XL 75 Anicolor. Po sukcesie bezstrefowego, krótkiego zespołu farbowego Anicolor w formacie 30 x 50 cm technologia ta jest instalowana również w maszynach w formacie 50 x 70 cm.

 

Speedmaster XL 75 Anicolor zadebiutował na targach drupa 2012 i pomyślnie przeszedł testy w drukarniach akcydensowych oraz opakowaniowych. Dzięki stabilnemu i równomiernemu nadawaniu farby zespoły farbowe są odpowiednio ustawione już po wydrukowaniu 20-30 arkuszy startowych. Obniża to zużycie papieru nawet o 90 proc., a także jest wyjątkowo przyjazne dla środowiska. Pierwsze maszyny Speedmaster XL 75 Anicolor zostały już dostarczone do drukarni akcydensowych i opakowaniowych w Niemczech, Szwajcarii i Holandii. Jest wśród nich drukarnia internetowa W2P, która od 2013 roku wykorzystuje Speedmastera SX 52 Anicolor, a obecnie zamierza zwiększyć wolumen produkcji dzięki czterokolorowej maszynie Speedmaster XL 75 Anicolor z zespołem lakierującym. Pozostałe maszyny są zainstalowane w firmach produkujących opakowania farmaceutyczne, które dzięki Speedmasterowi XL 75 Anicolor mogą sprawniej i taniej realizować mniejsze nakłady. Maszyna jest już gotowa do pokazów w Print Media Center w Heidelbergu i będzie jednym z ważniejszych punktów pokazów podczas marcowej imprezy HEI Quality „Special Applications in Commercial Printing” na temat specjalnych rozwiązań i zastosowań w druku akcydensowym. Speedmaster XL 75 Anicolor wchodzi na rynek jako maszyna do drukowania jednostronnego, a na jesień bieżącego roku planowana jest wersja z odwracaniem.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Strzelić sobie w cyfrowe kolano…

Cyfrowa transformacja obejmuje również media drukowane i cyfrowe. Media drukowane, a w szczególności magazyny takie jak PRINT & PUBLISHING, żyją z dobrego contentu. Zatem alternatywą dla wersji drukowanej jest wersja cyfrowa lub on-line. Część budżetów z wersji drukowanych przenoszone jest do świata cyfrowych mediów. Jednak kompensacja obrotu jeden do jednego z druku do wersji cyfrowej jest na tą chwilę raczej nierealna. W obliczu tego, rzecz jasna, również i my, prasa drukowana, zmieniamy trend i uzupełniamy portfolio o cyfrowe narzędzia.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty