Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Wisienka na torcie

Data publikacji: marzec 2011

 

Zlecanie części prac na zewnątrz, często związanych z obróbką końcową, to newralgiczny punkt wielu drukarń. Kooperacja z firmą zewnętrzną zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, przedłuża proces produkcji i może generować kłopoty logistyczne. Aby móc się usamodzielnić, warto zainwestować, najlepiej od razu w kompletne wyposażenie.

 

© PAI PrintinPoland.com
Dwie wieże zbierające z wykładaniem DC-10-60PRO/DBM-400STR firmy Duplo to część inwestycji drukarni VilPol w kompleksowe wyposażenie introligatorskie

W taki właśnie sposób postąpiła drukarnia VilPol z podwarszawskiego Wilkowa Polskiego, kupując urządzenia Duplo – dwie wieże zbierające z wykładaniem DC-10-60PRO/DBM-400STR, jednoszczękową oklejarkę termiczną DPB-500 Dubinder oraz trzy utrząsarki jonizujące UCOS. „Urządzenia Duplo pojawiły się w naszej firmie pod konkretne zlecenie” – mówi Andrzej Kępski, współwłaściciel firmy VilPol. – „Przede wszystkim potrzebowaliśmy urządzenia, które potrafi zbierać materiały o różnej gramaturze. Liczne testy, jakie przeprowadziliśmy wspólnie z firmą Duplo, jasno pokazały, że to właśnie zbieraczki tego producenta będą urządzeniami, które zaspokoją nasze oczekiwania”.

Testy, o których mowa, pozytywnie zaskoczyły nawet samą firmę Duplo. Okazało się bowiem, że urządzenia doskonale radzą sobie również z gramaturami wykraczającymi poza podawane przez producenta parametry maszyny, zachowując przy tym wysoką jakość produkcji. Wszystko to sprawiło, że VilPol zdecydował się na zakup kilku urządzeń Duplo: dwóch wież zbierających z wykładaniem DC-10-60PRO/DBM-400STR, jednoszczękowej oklejarki termicznej DPB-500 Dubinder oraz trzech utrząsarek jonizujących UCOS.

„Przez szereg lat naszej działalności istotnym był dla nas fakt, żeby gromadzić w swoim zakładzie taki sprzęt, który pozwoli nam realizować produkcję w całości u siebie na miejscu” – mówi Andrzej Kępski. – „Wcześniej pewne prace podzlecaliśmy innym drukarniom. Tak rzecz się miała chociażby z oklejaniem. Upadłość naszego podwykonawcy wymusiła na nas jednak inwestycję we własny sprzęt. Dlatego doszliśmy do wniosku, że zakup maszyny zapewni nam terminowość zleceń i wpłynie na niższą ich cenę. I tak też się stało”.

 
Drukarnia VilPol to zakład poligraficzny istniejący od 1991 roku. Kilka lat temu firma specjalizowała się w usługach introligatorskich i uszlachetnianiu druków. Obecnie, dzięki własnemu studiu DTP, wyposażonemu w dwie naświetlarki CtP, pracowni makiet i wykrojników, bogatemu parkowi maszynowemu (na który składa się pięć arkuszowych pół- i pełnoformatowych maszyn drukujących, w tym pięciokolorówka z lakierem dyspersyjnym w formacie B1) oraz wdrożeniu zaawansowanych technologii, świadczy kompleksowe usługi poligraficzne dla klientów z wielu branż. Wśród nich przeważają zleceniodawcy z Warszawy i okolic; są to zarówno klienci bezpośredni, jak również agencje reklamowe i wydawnictwa. Ze względu na wcześniejszą specjalizację, VilPol posiada bardzo bogato wyposażony dział introligatorski, w którym pracują automaty do kaszerowania, wykrawania, wklejania okienek, składarko-sklejarki, maszyny do oprawy broszurowej, liczne złamywarki i linie do krojenia. Firma posiada też urządzenia sitodrukowe, wykorzystywane głównie do uszlachetniania. Obecnie zatrudnia ponad 200 osób i realizuje prace z zakresu szeroko pojętego akcydensu i reklamy. Produkcja VilPolu składa się w połowie z wysoko przetworzonych druków i opakowań wykonywanych na kartonach, takich jak wielkoformatowe standy, display’e, niestandardowe hangery, owijki i wszelkiego rodzaju pudełka, w połowie zaś z różnych druków akcydensowych: ulotek, broszur, kalendarzy czy folderów.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty