Kalendarium

15-18.03.2018 · Lipskie Targi Książki, Lipsk

19-24.03.2018 · IPEX, Londyn

27.02-02.03.2018 · Embax, Brno

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

27-30.01.2018 · Paperworld, Frankturt n/Menem

Żadnych kompromisów

Data publikacji: październik 2010

 

W ostatnim czasie w łódzkiej drukarni Piktor rozpoczęło pracę pierwsze w Polsce urządzenie lakierujące Duplo Ultra-205A. Jak użytkownicy systemu oceniają pionierską instalację?

 
© PAI PrintinPoland.com

Duplo Ultra-205A może lakierować papier zadrukowany zarówno cyfrowo, jak i offsetowo.

„Technologia cyfrowa, na jakiej od początku swojej działalności opieramy produkcję, a której jedną z wielu zalet jest szybkość realizacji zleceń sprawia, że nie możemy sobie pozwolić na jakiekolwiek kompromisy w tym zakresie” – mówi Piotr Sobczak, który wraz z Dariuszem Szlaskim jest właścicielem firmy. –  „Dlatego stale, obok maszyn drukujących, inwestujemy w introligatornię, by móc oferować naszym klientom sprawną i szybką obsługę bez uszczerbku na jej wysokiej jakości. Urządzenie Duplo Ultra-205A otworzyło dla nas nowy rynek – produkcji reklamowej. Teraz realizowane przez nas prace, lakierowane przy pomocy urządzenia Duplo, mogą być poddawane dalszej obróbce bez szkody na ich jakości, mają wyraziste kolory i są trwałe”.

Jak twierdzi Dariusz Szlaski, zakup urządzenia Duplo Ultra-205A w pełni odpowiada oczekiwaniom drukarni: „Do tej pory część okładek była foliowana przez nas, ale urządzenie foliujące przy większych nakładach przemysłowych nie było w stanie obsłużyć tego rodzaju produkcji. Obecnie, urządzenie Duplo Ultra-205A lakieruje 3000 zadrukowanych arkuszy A3 zaledwie w ciągu godziny”. Według oceny pierwszych użytkowników, urządzenie lakierujące Duplo Ultra-205A jest proste i wygodne w obsłudze. Wykorzystuje ono do utwardzania promieniowanie UV, zapewniając atrakcyjne wykończenie arkuszy i nadając im błyszczącą, satynową lub matową powłokę. Jest wyposażone w wygodny i intuicyjny panel sterujący, opcjonalny podciśnieniowy podajnik, a proces czyszczenia odbywa się w nim automatycznie. Warto wspomnieć, że Ultra-205A może lakierować papier zadrukowany zarówno cyfrowo, jak i offsetowo. Pozwala na lakierowanie zdjęć, plakatów, okładek, mailingów, broszur, a także bannerów.

Firma wyspecjalizowała się w cyfrowych wydrukach wysokonakładowych, zarówno przemysłowych, jak i typowo akcydensowych. Jej klientami są przede wszystkim duże zakłady przemysłowe, wydawnictwa książkowe, ośrodki akademickie i naukowe oraz agencje reklamowe, a także drukarnie offsetowe, dla których część prac, np. druki personalizowane lub zlecenia o nakładzie poniżej 500 egz., jest nieopłacalna lub niewykonalna.

Duplo zagościło ostatnio również w drukarni Sprint Studio, gdzie zainstalowano system broszurujący Duplo 5000. Firma ta powstała w 1996 roku. Na początku swojej działalności zajmowała się poligrafią i reklamą, obecnie drukuje m.in. czasopisma niskonakładowe, plakaty, druki biurowe, katalogi, gazetki reklamowe, kalendarze, foldery oraz nadruki na kopertach. Jak twierdzi Jarosław Szejner – właściciel firmy – po inwestycjach w maszyny drukujące, zakupy przeznaczone dla introligatorni były naturalnym etapem na drodze rozwoju firmy. „Przy tego rodzaju produkcji, jaką wykonujemy, system do broszurowania Duplo 5000 jest niezastąpionym rozwiązaniem” – mówi Szejner. – „Obecnie, dzięki jego zakupowi, 12 tysięcy 40-stronicowych broszur możemy bez problemu oprawić w ciągu jednego dnia roboczego, podczas gdy przed zakupem urządzenia, kiedy zlecaliśmy prace na zewnątrz, zajmowało nam to przynajmniej trzy dni”.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

EFI Connect 2018: 4.0 i opakowania

Już 19 raz, od 23 do 26 stycznia 2018, odbyła się w hotelu Wynn w Las Vegas konferencja EFI Connect. Impreza ta już tradycyjnie ma miejsce na początku roku i pokazuje ważne trendy z punktu widzenia EFI. Oprócz nich uczestnicy Connect mogą poznać nowe produkty i innowacje, które zostały wprowadzone na rynek w przeciągu ostatniego roku, oraz nad jakimi producent intensywnie pracuje i pojawią się w niedługim czasie w sprzedaży.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty