Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Żadnych kompromisów

Data publikacji: październik 2010

 

W ostatnim czasie w łódzkiej drukarni Piktor rozpoczęło pracę pierwsze w Polsce urządzenie lakierujące Duplo Ultra-205A. Jak użytkownicy systemu oceniają pionierską instalację?

 
© PAI PrintinPoland.com

Duplo Ultra-205A może lakierować papier zadrukowany zarówno cyfrowo, jak i offsetowo.

„Technologia cyfrowa, na jakiej od początku swojej działalności opieramy produkcję, a której jedną z wielu zalet jest szybkość realizacji zleceń sprawia, że nie możemy sobie pozwolić na jakiekolwiek kompromisy w tym zakresie” – mówi Piotr Sobczak, który wraz z Dariuszem Szlaskim jest właścicielem firmy. –  „Dlatego stale, obok maszyn drukujących, inwestujemy w introligatornię, by móc oferować naszym klientom sprawną i szybką obsługę bez uszczerbku na jej wysokiej jakości. Urządzenie Duplo Ultra-205A otworzyło dla nas nowy rynek – produkcji reklamowej. Teraz realizowane przez nas prace, lakierowane przy pomocy urządzenia Duplo, mogą być poddawane dalszej obróbce bez szkody na ich jakości, mają wyraziste kolory i są trwałe”.

Jak twierdzi Dariusz Szlaski, zakup urządzenia Duplo Ultra-205A w pełni odpowiada oczekiwaniom drukarni: „Do tej pory część okładek była foliowana przez nas, ale urządzenie foliujące przy większych nakładach przemysłowych nie było w stanie obsłużyć tego rodzaju produkcji. Obecnie, urządzenie Duplo Ultra-205A lakieruje 3000 zadrukowanych arkuszy A3 zaledwie w ciągu godziny”. Według oceny pierwszych użytkowników, urządzenie lakierujące Duplo Ultra-205A jest proste i wygodne w obsłudze. Wykorzystuje ono do utwardzania promieniowanie UV, zapewniając atrakcyjne wykończenie arkuszy i nadając im błyszczącą, satynową lub matową powłokę. Jest wyposażone w wygodny i intuicyjny panel sterujący, opcjonalny podciśnieniowy podajnik, a proces czyszczenia odbywa się w nim automatycznie. Warto wspomnieć, że Ultra-205A może lakierować papier zadrukowany zarówno cyfrowo, jak i offsetowo. Pozwala na lakierowanie zdjęć, plakatów, okładek, mailingów, broszur, a także bannerów.

Firma wyspecjalizowała się w cyfrowych wydrukach wysokonakładowych, zarówno przemysłowych, jak i typowo akcydensowych. Jej klientami są przede wszystkim duże zakłady przemysłowe, wydawnictwa książkowe, ośrodki akademickie i naukowe oraz agencje reklamowe, a także drukarnie offsetowe, dla których część prac, np. druki personalizowane lub zlecenia o nakładzie poniżej 500 egz., jest nieopłacalna lub niewykonalna.

Duplo zagościło ostatnio również w drukarni Sprint Studio, gdzie zainstalowano system broszurujący Duplo 5000. Firma ta powstała w 1996 roku. Na początku swojej działalności zajmowała się poligrafią i reklamą, obecnie drukuje m.in. czasopisma niskonakładowe, plakaty, druki biurowe, katalogi, gazetki reklamowe, kalendarze, foldery oraz nadruki na kopertach. Jak twierdzi Jarosław Szejner – właściciel firmy – po inwestycjach w maszyny drukujące, zakupy przeznaczone dla introligatorni były naturalnym etapem na drodze rozwoju firmy. „Przy tego rodzaju produkcji, jaką wykonujemy, system do broszurowania Duplo 5000 jest niezastąpionym rozwiązaniem” – mówi Szejner. – „Obecnie, dzięki jego zakupowi, 12 tysięcy 40-stronicowych broszur możemy bez problemu oprawić w ciągu jednego dnia roboczego, podczas gdy przed zakupem urządzenia, kiedy zlecaliśmy prace na zewnątrz, zajmowało nam to przynajmniej trzy dni”.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty