Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Żadnych kompromisów

Data publikacji: październik 2010

 

W ostatnim czasie w łódzkiej drukarni Piktor rozpoczęło pracę pierwsze w Polsce urządzenie lakierujące Duplo Ultra-205A. Jak użytkownicy systemu oceniają pionierską instalację?

 
© PAI PrintinPoland.com

Duplo Ultra-205A może lakierować papier zadrukowany zarówno cyfrowo, jak i offsetowo.

„Technologia cyfrowa, na jakiej od początku swojej działalności opieramy produkcję, a której jedną z wielu zalet jest szybkość realizacji zleceń sprawia, że nie możemy sobie pozwolić na jakiekolwiek kompromisy w tym zakresie” – mówi Piotr Sobczak, który wraz z Dariuszem Szlaskim jest właścicielem firmy. –  „Dlatego stale, obok maszyn drukujących, inwestujemy w introligatornię, by móc oferować naszym klientom sprawną i szybką obsługę bez uszczerbku na jej wysokiej jakości. Urządzenie Duplo Ultra-205A otworzyło dla nas nowy rynek – produkcji reklamowej. Teraz realizowane przez nas prace, lakierowane przy pomocy urządzenia Duplo, mogą być poddawane dalszej obróbce bez szkody na ich jakości, mają wyraziste kolory i są trwałe”.

Jak twierdzi Dariusz Szlaski, zakup urządzenia Duplo Ultra-205A w pełni odpowiada oczekiwaniom drukarni: „Do tej pory część okładek była foliowana przez nas, ale urządzenie foliujące przy większych nakładach przemysłowych nie było w stanie obsłużyć tego rodzaju produkcji. Obecnie, urządzenie Duplo Ultra-205A lakieruje 3000 zadrukowanych arkuszy A3 zaledwie w ciągu godziny”. Według oceny pierwszych użytkowników, urządzenie lakierujące Duplo Ultra-205A jest proste i wygodne w obsłudze. Wykorzystuje ono do utwardzania promieniowanie UV, zapewniając atrakcyjne wykończenie arkuszy i nadając im błyszczącą, satynową lub matową powłokę. Jest wyposażone w wygodny i intuicyjny panel sterujący, opcjonalny podciśnieniowy podajnik, a proces czyszczenia odbywa się w nim automatycznie. Warto wspomnieć, że Ultra-205A może lakierować papier zadrukowany zarówno cyfrowo, jak i offsetowo. Pozwala na lakierowanie zdjęć, plakatów, okładek, mailingów, broszur, a także bannerów.

Firma wyspecjalizowała się w cyfrowych wydrukach wysokonakładowych, zarówno przemysłowych, jak i typowo akcydensowych. Jej klientami są przede wszystkim duże zakłady przemysłowe, wydawnictwa książkowe, ośrodki akademickie i naukowe oraz agencje reklamowe, a także drukarnie offsetowe, dla których część prac, np. druki personalizowane lub zlecenia o nakładzie poniżej 500 egz., jest nieopłacalna lub niewykonalna.

Duplo zagościło ostatnio również w drukarni Sprint Studio, gdzie zainstalowano system broszurujący Duplo 5000. Firma ta powstała w 1996 roku. Na początku swojej działalności zajmowała się poligrafią i reklamą, obecnie drukuje m.in. czasopisma niskonakładowe, plakaty, druki biurowe, katalogi, gazetki reklamowe, kalendarze, foldery oraz nadruki na kopertach. Jak twierdzi Jarosław Szejner – właściciel firmy – po inwestycjach w maszyny drukujące, zakupy przeznaczone dla introligatorni były naturalnym etapem na drodze rozwoju firmy. „Przy tego rodzaju produkcji, jaką wykonujemy, system do broszurowania Duplo 5000 jest niezastąpionym rozwiązaniem” – mówi Szejner. – „Obecnie, dzięki jego zakupowi, 12 tysięcy 40-stronicowych broszur możemy bez problemu oprawić w ciągu jednego dnia roboczego, podczas gdy przed zakupem urządzenia, kiedy zlecaliśmy prace na zewnątrz, zajmowało nam to przynajmniej trzy dni”.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty