Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

Instalacja Accurio Label 190

 

Instalacje nowych urządzeń zawsze wzbudzają duże zainteresowanie. Accurio Label 190 - cyfrowa maszyna do przemysłowego, cyfrowego druku etykiet w trybie rolowym - została w ostatnim czasie uruchomiona w firmie Unidruk z Krakowa. Nowa usługa związana z cyfrową produkcją etykiet drukarni, dotychczas bazującej na szeroko pojętym akcydensie, adresowana jest do drukarń fleksograficznych realizujących wysokie nakłady oraz do firm czy instytucji zainteresowanych krótkimi seriami etykiet i naklejek. Obecnie w ramach grupy Unidruk funkcjonuje pięć firm świadczących kompleksowe usługi poligraficzno-introligatorskie. Najstarszą z nich jest drukarnia, która działa od początku lat dziewięćdziesiątych. Specjalnością firmy są zlecenia mało- i średnionakładowe z krótkim terminem realizacji. Jakiś czas temu przedstawiciele drukarni wpadli na pomysł dywersyfikacji produkcji - oprócz akcydensu, w jakim się specjalizuje, realizując głównie zlecenia spływające do niej z całej Polski przez Internet, chciano zaoferować coś więcej. Przyglądając się rynkowi wyciągnięto wniosek, że opakowania i etykiety to prężnie działający sektor i w tym kierunku rozpoczęto poszukiwania.  Technologię cyfrową przedstawiciele drukarni znali bardzo dobrze od lat. Drukowanie etykiet w tej technologii wymagało od nich jednak specjalnego przygotowania, zdobycia wiedzy o tym rynku, o materiałach, metodach drukowania. W tym zakresie troską i opieką również otoczyła ich Konica Minolta. Technologia cyfrowego flekso – jak nazywa ją Konica Minolta - jest stosunkowo nowa i umożliwia drukowanie etykiet w małych i średnich nakładach czyli takich, których nie mogą zaoferować tradycyjne zakłady fleksograficzne ze względu na wysokie koszty przygotowalni. A są firmy, które mają zapotrzebowanie na tego typu produkty.  Drukarni przybywa nowych zleceniodawców - rosnąca liczba małych firm spożywczych, kosmetycznych, piwowarskich czy winiarskich generuje potrzeby na różnorodne etykiety w niższych nakładach. Instalacja nowej maszyny już przynosi korzyści.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pesymistyczne prognozy

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, najnowsze prognozy dla polskiego rynku reklamowego nie są optymistyczne. Już w tej chwili spowolnienie wzrostu gospodarczego przynosi duże straty w turystyce, transporcie czy handlu (oprócz branży spożywczej).

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty